Administrativ assistent
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Gävle,
Sandviken,
Ovanåker,
Söderhamn,
Falun eller i
hela Sverige Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Därför satsar vi på friskvård och möjlighet till flexibla arbetstider och distansarbete. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Vi söker Administrativ assistent med placering på Försäkringskassans Kundcenter i Gävle
Ansvar och arbetsuppgifter
Som administrativ assistent på Försäkringskassans kundcenterger du administrativt stöd till cheferna i ledningsgruppen och bidrar till att chefernas vardag kan fungera smidigt. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten och i arbetet tar du egna initiativ till förbättring.
I arbetet hanterar du mötesdokumentation, personaladministration, behörigheter och inköp. Du koordinerar och följer upp aktiviteter inom arbetsmiljö, verksamhetsplanering med mera. Tjänsten innebär också arbete med diarierföring och du assisterar chefen med bland annat attestering av fakturor och statistikuppföljning. Du samarbetar med och är kontaktperson åt andra verksamheter både internt och externt.
Vi söker dig som
• Har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• Har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt
• Samarbetar konstruktivt och stöttar andra
• Är initiativrik och ansvarstagande
• Litar på din egen förmåga och kan arbeta självständigt
Det är meriterande om du:
• Har goda kunskaper i Office paketet
• Har erfarenhet av administration
• Har erfarenhet av bokföring
• Har erfarenhet av ledningsstöd
• Har arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst 2 år
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2015-11-16Övrig information1 tjänst, tillsvidare på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kommer arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Kristina Ericson, tel 010-115 32 35 (för frågor om tjänsten)
HR-specialist Katrin Synnott, tel 010-116 28 23 (för frågor om rekryteringsprocessen)
Fackförbundet ST: Åke Höglund, tel 010-111 81 90
Saco-S: Kent Gustafsson, tel 010-118 41 28
Seko: Johanna Grundström, tel 010-115 30 44
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 27 november 2015 märkt med diarienummer 054675-2015. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
103 51 Stockholm
10351 Stockholm
Kontorsadress103 51 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2529409
Observera att sista ansökningsdag har passerat.