Administrativ assistent

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Gävle, Sandviken, Ovanåker, Söderhamn, Falun eller i hela Sverige

Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.

Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Därför satsar vi på friskvård och möjlighet till flexibla arbetstider och distansarbete. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss

Vi söker Administrativ assistent med placering på Försäkringskassans Kundcenter i Gävle

Ansvar och arbetsuppgifter

Som administrativ assistent på Försäkringskassans kundcenterger du administrativt stöd till cheferna i ledningsgruppen och bidrar till att chefernas vardag kan fungera smidigt. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten och i arbetet tar du egna initiativ till förbättring.

I arbetet hanterar du mötesdokumentation, personaladministration, behörigheter och inköp. Du koordinerar och följer upp aktiviteter inom arbetsmiljö, verksamhetsplanering med mera. Tjänsten innebär också arbete med diarierföring och du assisterar chefen med bland annat attestering av fakturor och statistikuppföljning. Du samarbetar med och är kontaktperson åt andra verksamheter både internt och externt.

Vi söker dig som

• Har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• Har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt
• Samarbetar konstruktivt och stöttar andra
• Är initiativrik och ansvarstagande
• Litar på din egen förmåga och kan arbeta självständigt

Det är meriterande om du:

• Har goda kunskaper i Office paketet
• Har erfarenhet av administration
• Har erfarenhet av bokföring
• Har erfarenhet av ledningsstöd
• Har arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst 2 år

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2015-11-16

Övrig information
1 tjänst, tillsvidare på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kommer arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.

Om du har frågor, kontakta

Rekryterande chef: Kristina Ericson, tel 010-115 32 35 (för frågor om tjänsten)

HR-specialist Katrin Synnott, tel 010-116 28 23 (för frågor om rekryteringsprocessen)

Fackförbundet ST: Åke Höglund, tel 010-111 81 90

Saco-S: Kent Gustafsson, tel 010-118 41 28

Seko: Johanna Grundström, tel 010-115 30 44

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 27 november 2015 märkt med diarienummer 054675-2015. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
103 51 Stockholm
10351 Stockholm

Kontorsadress
103 51 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2529409

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: