Administrativ assistent

Stockholms stad, Socialtjänstavdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
2015-11-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent" (publicerad 2015-12-04) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Socialtjänstavdelningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Norrmalms stadsdelsområde har ca 70 000 invånare. I stadsdelsområdet ingår förutom Norrmalm och Vasastan även den nya stadsdelen Hagastaden där bostäder, parkområden, handel, life science med världsledande forskning och avancerad vård växer fram. Norrmalms stadsdelsnämnd ansvarar för att äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning, fritidsverksamhet och underhåll av parker utförs på allra bästa sätt åt Norrmalmsborna. Norrmalms stadsdelsförvaltning arbetar med ständiga förbättringar och målmedvetet med lean som ger verksamheten kundfokus, effektiva arbetsprocesser och delaktiga medarbetare. Vi vill uppmuntra både kvinnor och män att söka våra lediga tjänster.

Du kommer att arbeta inom Äldre- och socialtjänstavdelningen. Arbetsplatsen är centralt belägen på Tulegatan 13.

Publiceringsdatum
2015-11-05

Arbetsuppgifter
Som administrativ assistent har du huvudansvar för arkiv och personaktshantering för socialtjänst och äldreomsorg. Du kommer även att ansvara för fakturahantering bl.a. med kontroll av externa boendefakturor. Du kommer att stämma av arvoden och omkostnader för familjehem och kontaktpersoner. Du kommer även att göra återsökningar från Migrationsverket gällande kostnader för ensamkommande flyktingbarn. Du ser till att nyanställd personal får de behörigheter som är nödvändiga för att arbeta i verksamhetens IT-system. Arbetsuppgifterna är inte statiska utan behoven kan förändras och därmed dina arbetsuppgifter. Du kommer att ingå i en administrativ arbetsgrupp.

Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning, gärna högskoleutbildning med administrativ utbildning. Du skall ha kunskap om Microsoft Office och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Ett plus är om du har erfarenhet av akt hantering.
Du har god samarbetsförmåga och hög servicekänsla. Du skall vara strukturerad och noggrann samtidigt som du har förmåga att hantera olika arbetsuppgifter parallellt. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet och förmåga att komplettera och samarbeta med övrig administrativ personal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-01-01 Tillträde så snart som möjligt, om möjligt innan årsskiftet.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-25
Ange följande referens när du ansöker: A36904
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Josephson, administrativ sekreterare/arbetsledare 08-50809035 mikael.josephson@stockholm.se

Företag
Stockholms stad, Socialtjänstavdelningen

Adress
Stockholms stad, Socialtjänstavdelningen
Box 3128
10362 Stockholm

Kontorsadress
Tulegatan 13 10362 Stockholm

Jobbnummer
2512592

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Socialtjänstavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Socialtjänstavdelningen: