Administrativ assistent

Pensionsmyndigheten / Ekonomiassistentjobb / Gävle
2015-10-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent" (publicerad 2016-01-15) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Gävle, Söderhamn, Stockholm, Botkyrka, Karlstad eller i hela Sverige

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,1 miljoner pensionärer, genomför drygt 800 000 fondbyten och skickar ut 6,8 miljoner orange kuvert. Vi är omkring 1 100 medarbetare på 8 orter.

Vi gör pensioner enklare - för att alla ska kunna leva i nuet.

Produktionsavdelningen har det övergripande ansvaret för Pensionsmyndighetens kundservice, administrationen av förmåner samt utbetalningen av dessa. Avdelningen finns på åtta orter i Sverige. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Gävle.

Din roll blir att assistera chefen för produktionsavdelningen inom kundservice i Gävle. Du kommer att ha en viktig roll i att få chefens arbete att fungera smidigt. Arbetsuppgifterna blir bland annat att;

• skapa presentationsmaterial
• boka möten
• ta fram underlag till möten
• protokollföring
• boka resor och konferenser
• ansvara för behörigheter till medarbetare
• framtagning av fakta som kan ligga till grund för beslut
• i viss mån avlasta andra gruppchefer med administrativa uppgifter

Publiceringsdatum
2015-10-22

Erfarenhet och utbildning
Du har minst gymnasieutbildning och har god erfarenhet av att ha arbetat som administrativ assistent, gärna till högre chefer. Din administrativa förmåga är hög och du har mycket goda svenska kunskaper i både tal och skrift. Du har erfarenhet och god förmåga av att sammanfatta innehållet i ett samtal/möte till något kortfattat och sakligt samt att skapa presentationsmaterial. Vidare behärskar du engelska, har god datorvana och är mycket kunnig i Officepaketet.

Dina egenskaper
Som person är du strukturerad, noggrann och serviceinriktad. Du tar eget ansvar och har hög integritet, är flexibel och prestigelös. I rollen kommer du att möta på olika idéer och tankar, det är då viktigt att du har en helhetsyn och förmåga att se om dessa är verklighetsförankrade. Då arbetet innebär mycket kontakt med andra människor är det viktigt att du har lätt för att samarbeta. Du kommer att ha full insyn i verksamheten samt övrigt sekretessbelagt material vilket kräver absolut diskretion och sekretess.

För att lyckas i rollen ska du förutom ovanstående erfarenheter och egenskaper tycka att det är roligt att arbeta som assistent. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627) kommer att genomföras innan anställning.

Tillträde enligt överenskommelse.

För mer information:
För mer information om tjänsten kontakta chefen för produktionsavdelningen inom kundservice, Jonas Jonson på telefon 010-454 29 71

Fackliga representanter är;
Kristofer Dahlgren (ST), kristofer.dahlgren@pensionsmyndigheten.se
Malin Strömmer (Saco), malin.strommer@pensionsmyndigheten.se

Ange diarienummer PSL 2015-129 i din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare -

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-08
Ange följande referens när du ansöker: dnr: PSL 2015-129
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Pensionsmyndigheten

Adress
Pensionsmyndigheten
Box 297
80104 Gävle

Kontorsadress
Norra Skeppargatan 13

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2492454

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: