Administrativ assistent
Österåkers Kommun / Administratörsjobb / Österåker
2015-07-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent" (publicerad 2015-11-06) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Österåker,
Sigtuna,
Upplands Väsby,
Vallentuna,
Täby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker,
Täby,
Stockholm,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Österåker, tre mil nordost om Stockholm, är en skärgårdskommun i stark tillväxt och utveckling. Det unika natursköna läget med närhet till såväl storstad som världen genom flygplatsen Arlanda attraherar. Kommunens 41 000 invånare ökade med 600 personer förra året. Befolkningen är ung och nyföretagandet hör till det starkaste i landet. I Österåkers kommun arbetar 2000 personer mot högt ställda mål såsom; bästa skolan i länet, högkvalitativ omsorg för äldre och funktionshindrade, professionell kommunal service och gott bemötande, ekonomi i balans och en trygg miljö. Visionen är att år 2020 vara länets mest attraktiva skärgårdskommun - en skärgårdskommun i världsklass. Österåker samarbetar med andra kommuner för att möta den ökade tillväxten, genom en gemensam vision att skapa 50 000 nya arbetstillfällen. För mer information se även osteraker.se.
Vi söker en engagerad och entusiastisk administrativ assistent.
Som assistent kommer du att ingå i en arbetsgrupp assistenter inom socialförvaltningen, där får du utföra en blandning av både enkla och kvalificerade arbetsuppgifter. Det finns möjlighet att tillsammans med övriga utveckla arbetet med kundfokus. Tillsammans skapar vi en bra arbetsmiljö, upprätthåller god stämning och gemenskap.
Publiceringsdatum2015-07-23Dina arbetsuppgifterArbetsuppgifter inom assistentgruppen:
Dödsboutredning och handläggning av begravningskostnader
Registreringar i verksamhetssystem
Insortering av handlingar i personakter, aktuppläggning
Fakturahantering
Bemanna socialförvaltningens reception
Handlägga utbetalning av förmedlingsmedel
Posthantering
Ta ut statistik
Administrera sociala lägenheter
Bokning av besök av ogifta föräldrar för faderskapsbekräftelse
Hantering av arvode/omkostnader till uppdragstagare
Beställning av utdrag ur olika register
Personalrapportering
Återsökning av pengar
Konteringar av pengr som kommer in till socialförvaltningen
Gallring av personakter
Beställningar för nyanställda, telefon, larm, visitkort, tagg, behörighet till programvaror
Annonsering av tjänster
Allmänna administrativa uppgifter
Systemansvar för klientsystemet
KvalifikationerVi ser gärna att du som sökande har minst gymnasiekompetens och annan lämplig utbildning. Att du har erfarenheter av administration och att du är en van användare av datoriserade verksamhetssystem samt MS Officepaketet. Det är en fördel om du har erfarenheter och förmåga att möta människor i utsatta situationer.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och din förmåga att arbeta tillsammans med andra och ha kundfokus. Körkort är också en fördel då det kan ingå resor inom kommunen. Då Österåkers kommun är ett finskt förvaltningsområde är kunskaper i det finska språket meriterande.
I din ansökan vill vi att du berättar vilka av arbetsuppgifterna du helst önskar utföra.
Anställningens omfattning
Heltid 40/40
Anställningsform
Tillsvidareanställning, ibland kan provanställning 6 månader tillämpas
Löneform
Månadslön
Övrig informationFlextid, friskvårdspeng, friskvårdstid och möjlighet att växla semesterersättning till ledig tid.
TillträdeEnligt överenskommelse
Sista ansökningsdag
2015-08-30
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktYvonne Aili, Enhetschef 08-540 812 35
yvonne.aili@osteraker.seMats Övergaard, Vision 08-540 814 60
Kalpana Westerlund, SSR 08-540 812 01
FöretagÖsteråkers kommun
AdressÖsteråkers kommun
Box 13
18421 Åkersberga
KontorsadressBox 13
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2368100
Observera att sista ansökningsdag har passerat.