Administrativ assistent

Strängnäs kommun, Hemtjänst Strängnäs-Malmby / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Hemtjänst Strängnäs-Malmby i Strängnäs

Strängnäs kommun utvecklar individen, verksamheten och samhället! Våra 2 300 medarbetare verkar i en dynamisk organisation som gärna prövar nya vägar för att nå sina mål.
Kommunens 33 800 invånare bor i attraktiva tätorter som Strängnäs, Mariefred, Åkers Styckebruk och Stallarholmen, eller i mindre orter med landsbygdskaraktär. Till Stockholm tar du dig på mindre än en timme.

Publiceringsdatum
2015-05-06

Arbetsuppgifter
Som assistent inom hemtjänsten ska du arbeta med ett ekonomiskt synsätt utifrån aktuellt resursfördelningssystem och förutsättningarna utifrån LOV-underlaget. Funktionen har en strategisk nyckelroll i organisationen och innebär ett viktigt stöd för enhetscheferna. Arbetet innefattar kontakter med medarbetarna på enheten, personalavdelningen samt även kontakter med andra uppdragstagare och myndigheter.

Arbetsuppgifterna innefattar allmän administration och kontorsservice på Hemtjänsten i Strängnäs, bland annat:

• assistera ansvarig personal med administrativa ärenden
• administration av anställningsavtal, sjukrapportering, personallistor och -akter m.m.
• sammanställning av statistikuppgifter och underlag för budgetarbete,
• bokningar och posthantering,
• administration av inköp
• ekonomi- och fakturahantering
• administration kring våra verksamhetssystem
• löpande administrativa uppgifter med vanligt förekommande uppgifter från enhetschef

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete och fakturahantering. Du ska ha goda datakunskaper och vara noggrann och ordningssam. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Arbetet är självständigt så det krävs god initiativförmåga och vilja att ta ansvar. Du ska ha ett positivt synsätt och alltid kunna se möjligheter även i stressiga situationer.

Vi arbetar aktivt med bemötandefrågor, det är därför viktigt att du delar vår värdegrund med öppenhet, tydlighet, respekt och utveckling i centrum.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. 76% Dagtid. Arbetstiden är rökfri Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2015-06-01 , upphör: 2015-09-30 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-19
Ange följande referens när du ansöker: 156/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Fischer, Enhetschef 0152-29586
Suvi Stenberg, Enhetschef 0152-29591

Facklig kontakt
Barbro Karlsson, Vision 0152-29191

Företag
Strängnäs kommun, Hemtjänst Strängnäs-Malmby

Adress
Strängnäs kommun, Hemtjänst Strängnäs-Malmby
Nygatan 10.
64580 Strängnäs

Kontorsadress
64580

Jobbnummer
2281868

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Hemtjänst Strängnäs-Malmby

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Hemtjänst Strängnäs-Malmby: