Administrativ assistent

Lerums kommun, Administrativ enhet / Administratörsjobb / Lerum
2015-05-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent" (publicerad 2018-12-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Administrativ enhet i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.

Publiceringsdatum
2015-05-04

Arbetsuppgifter
Till administrationen söker vi nu en kundfokuserad assistent som ska ge service till våra medborgare och verksamheter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att ge service via telefon och mail samt registrera barn- och elevuppgifter i vårt verksamhetssystem. Du sköter registrering av ansökningar, placeringar, schema samt administrerar utskick av platserbjudande och fakturering av barnomsorgsavgifter.

Lerums kommun har infört självservice för vårdnadshavare via e-tjänster inom barn- och skolbarnomsorg.

Kvalifikationer
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som trivs med att ge god service och ha "många bollar i luften" samt kan hantera arbetsuppgifter med hög integritet.

Arbetet kräver att du är strukturerad, noggrann och flexibel samtidigt som du måste trivas med att ha många kontakter. Du behöver snabbt kunna sätta dig in i befintliga regelverk och förstå processerna vi jobbar med. Intresse av att driva arbetet framåt och se möjligheter till utveckling är också viktiga egenskaper.

Eftersom tjänsten innebär hantering av ansökningar och dokument ser vi gärna att du har kännedom om lagar och förordningar som berör offentlig förvaltning samt har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot administration samt några års erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter. Har du erfarenhet av att arbeta med barn- och elevadministration är detta meriterande. Du måste ha mycket god datorvana.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-19
Ange följande referens när du ansöker: A471354
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Nilsdorff, Administrativ chef 0302-52 20 87 gunilla.nilsdorff@lerum.se

Facklig kontakt
Ulla Smedberg, Vision 0302-52 18 70 ulla.smedberg@lerum.se

Företag
Lerums kommun, Administrativ enhet

Adress
Lerums kommun, Administrativ enhet
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
2275916

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Administrativ enhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Administrativ enhet: