Administrativ assistent
Flens kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Flen
2015-04-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent" (publicerad 2015-12-10) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Flen,
Katrineholm,
Eskilstuna,
Gnesta,
Vingåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Flens kommun, Socialförvaltningen i Flen I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta
Arbetsplats
Inom Socialförvaltningen arbetar 650 medarbetare och våra ledord är Öppenhet & transparens, Respekt, Tillit, Tydlighet och Mod. Arbetet inom förvaltningen drivs utifrån ett salutogent och systemteoretiskt förhållningssätt och utgår från det systemteoretiska tänkandet i ledarskapets alla nivåer.
Socialförvaltningen består av tre avdelningar: Avdelningen för äldre- och personer med funktionsnedsättning, Avdelningen för utbildning, stöd och integration och vår nystartade Avdelning för myndighetsutövning. Myndighetsutövning är organiserad i tre utredningsenheter med varsin ansvarig enhetschef, ekonomiskt bistånd, äldre och personer med funktionsnedsättningar och individ och familj Avdelningen har också en stabsfunktion med bl.a. familjerätt samt tillsyn och tillstånd enligt alkohollagen.
Arbetsplats
Avdelningen för Myndighetsutövning söker en administrativ assistent. Du kommer vara den som ansvarar för avdelningens återsökningar av medel från Migrationsverket samt ansvara för löneutbetalningar till våra familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Utöver detta kommer du fungera som stöd till de ensamfunktioner som finns inom staben. Då tjänsten är helt ny kommer du ha stor möjlighet att vara med och påverka utformandet
Kompetens
Vi söker dig som är strukturerad och ordningsam. Det kommer att ställas stora krav på samverkan både internt och externt så vi förutsätter att du är tydlig och pedagogisk i din kommunikation. Då delar av återsökningarna sker via en e-tjänst är det en stor fördel om du har vana att arbeta med detta.
Det är meriterande om du har erfarenhet lönehandläggning, återsökningar eller annan form av ekonomisk handläggning. Önskvärt om du har någon form av ekonomiskt utbildning. Socialförvaltningen lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Publiceringsdatum2015-04-30Övrig informationFlens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun har subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida
www.flen.se för övrig information.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Flen tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-13
Välkommen med ansökan
Märk ansökan: Administrativ assistent
Intervjer sker löpande
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokan@flen.seKontaktJenny Eriksson, Avdelningschef 0157-43 03 91
Facklig kontaktNås via kommunens växel 0157-43 00 00
FöretagFlens kommun, Socialförvaltningen
AdressFlens kommun, Socialförvaltningen
Sveavägen 1
64281 FLEN
KontorsadressFlens Kommun
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0157-43 00 00
E-postadress:
flenskommun@flen.se Jobbnummer 2273796
Observera att sista ansökningsdag har passerat.