Administrativ assistent

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2015-02-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent" (publicerad 2017-01-12) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

AOV:2015:8

Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

Vi utökar vår verksamhet och söker nu en administrativ assistent inriktning mot inköp och faktura hantering till vår verksamhet Svenska för invandrare.

Publiceringsdatum
2015-02-04

Dina arbetsuppgifter
Som administrativ assistent hos oss kommer du att ansvara för skolans elev-, personal- och ekonomiadministration samt övrigt förekommande administrativa uppgifter i verksamheten. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att sköta inköp och fakturering och annan löpande ekonomiskt administration. Därutöver arbetar du med övrigt på skolexpedition förekommande arbetsuppgifter. Du arbetar med stöd till ledningen samt är vårt ansikte utåt och fungerar som spindel i nätet inom organisationen.

Kvalifikation
För arbetet som administrativ assistent ska du ha gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi. Vidare ska du ha 3-5 års arbetslivserfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och du ska ha vana av att arbeta med fakturahantering och inköp. Det är meriterande om du har erfarenhet inom skolans område samt om du har erfarenhet av arbete med IoF och Procapita.

Du har god datorvana samt goda kunskaper i office paketet.
Du har även goda kunskaper i engelska, både tal och skrift

Som person är du serviceinriktad, flexibel och har god samarbetsförmåga. Du ska kunna prioritera och självständigt planera och utföra dina uppgifter i en miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Arbetet bygger på att du både är en god administratör som en god kommunikatör med förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.

Anställningsvillkor
Allm visstidsanställ, 75 %. Med tillträde snarast eller enligt överenskommelse med varaktighet i två år.

För mer information, ta kontakt med
Cecilia Flood, Rektor, 044-13 21 02 eller 0738-53 21 02

För facklig information, ta kontakt med
Eva Olsson, Vision, 044-13 66 59

Sista ansökningsdatum
2015-02-19

Övrig information
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Jenny-Ann Östergren på 044-13 21 48.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-135000

Jobbnummer
2154741

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: