Administrativ assistent 100%

Aneby Pastorat / Administratörsjobb / Aneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Aneby, Jönköping, Nässjö, Habo, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aneby Pastorat i Aneby

Aneby pastorat söker adminstrativ assistent 100%
Med ansvar för kansli, kommunikation och IT
Aneby pastorat sammanfaller med Aneby kommun på småländska höglandet. Vi arbetar för att kyrkan ska stå mitt i byn, vi vill bygga relationer som avspeglar sig i riten - gudstjänsten, och forma gudstjänsten så den stärker och fördjupar relationerna till Gud, våra medmänniskor och Guds skapelse. Så tror vi att kyrkan och tron blir relevant för fler. Aneby pastorat har nio kyrkor och fem församlingar.
Har du en utpräglad administrativ ådra kombinerat med struktur och en genuin servicekänsla? Detta är tjänsten för dig som trivs och vill verka i en administrativ assistentroll med krav på flexibilitet. Hos oss får du ett roligt jobb med stor variation inom administration och reception. Dessutom får du möjlighet att arbeta tillsammans med ansvarstagande och kompetenta kollegor!

Publiceringsdatum
2020-02-04

Utbildningsbakgrund
Avslutad eftergymnasial utbildning

Erfarenheter
God kännedom om Svenska kyrkans organisation och liv eller erfarenhet från en idéburen verksamhet.
Kunskaper
Goda kunskaper i svenska och engelska
Datorvana, erfarenhet av att arbeta i olika IT-baserade system och behärskar Office-paketet
Personliga förmågor
Har en mycket god samarbetsförmåga och kraft till flexibilitet & kreativitet. Är strukturerad i sitt arbetssätt med en hög servicekänsla och ett relationsskapande fokus. Är tydlig i sin kommunikation och har en ekonomisk medvetenhet. Har förmågan att leda och motivera andra för att nå gemensamma mål och skapa engagemang.
Om jobbet
Vi söker dig som trivs att jobba med administrativa uppgifter och med människor - det är viktigast! Du tycker om att arbeta självständigt och strategiskt. Du kommer att vara vårt ansikte utåt både i person- och telefonkontakt på Anebys pastorats församlingsexpedition. Du kommer att sköta delar av församlingens administration i samarbete med en verksamhetscontroller/HR-specialist. I arbetsuppgifterna ingår kyrkobokföring, hantering av personuppgifter, posthantering, diarium och arkiv samt bokningar och inköp.
Ytterligare beskrivning av tjänsten
• Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan eventuellt tillämpas
• Växel, telefoni samt besökare till kansli/expeditionen
• Kommunikation t.ex. annonser, uppdatering av extern och intern hemsida, sociala medier samt affischer
• IT-administration, kontakt med support och leverantörer, viss vardagssupport
• Budgetansvar, verksamhetsuppföljning för kansliet
• Projektleda miljödiplomering av verksamheten
• Arbeta med GDPR tillsammans med kollegor
• Delta i hela pastoratets gemensamma aktiviteter
Övriga krav
Du har körkort och tillgång till egen bil.
Utdrag från belastningsregistret lämnas innan anställningen avtalas.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Kyrkoherde Peter Andreasson: 0380 474 51
peter.andreasson@svenskakyrkan.se
Fackligt ombud:
Ann-Marie Lind, Vision, 013 30 35 90

Sista ansökningsdag 21 februari 2020

Skicka ansökan med CV och till:
aneby.pastorat@svenskakyrkan.se
Eller om så önskas brevledes till:
Aneby pastorat
Österlånggatan 30
578 31 Aneby

Välkommen att höra av dig!

Besök gärna vår hemsida www.svenskakyrkan.se/aneby

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-21

Adress
Aneby Pastorat
ÖSTERLÅNGG 30
57822 ANEBY

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Aneby Pastorat (org.nr 252003-8833)
Österlångg 30 (visa karta)
578 22  ANEBY

Tillgång till bil
För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
E-post: aneby.pastorat@svenskakyrkan.se

Arbetsplats
Aneby Pastorat

Jobbnummer
5077179

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aneby Pastorat

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aneby Pastorat: