Administrationschef/chefsasstistent till Tengbom

Hero AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om kunden:
Tengbom är ett av Nordens äldsta och ledande arkitektkontor. Deras vision är att skapa en innovativ och tidlös arkitektur med hus och miljöer som människor vill besöka, bo och leva i. Tengbom har cirka 500 medarbetare på tolv orter i Sverige och Finland. Tengbom står för en framåtblickande arkitektur som kombinerar humanism, innovation och funktion. De präglas av en entreprenörsdriven laganda som gör att de är en omtyckt och effektiv samarbetspartner som förverkligar sina uppdragsgivares tankar och visioner. Nu söker vi dig som vill fortsätta att utvecklas inom administration och ledarskap!

Om jobbet:
I rollen som Administrationschef hos Tengbom kommer du att ha två huvudsakliga ansvarsområden. Den ena delen innefattar ansvar för det administrativa teamet på Stockholmskontoret bestående av 4 medarbetare. Du kommer även att agera administrativt chefsstöd till en av kontorets två kontorschefer vilka fungerar som ytterst ansvariga för all verksamhet på Stockholmskontoret.

I rollerna ingår bland annat:

• Coaching och arbetsledning för teamet samt för eventuella tillfälliga konsulter
• Budget- och attestansvar
• Medarbetar- och lönesamtal
• Planering och koordinering av projekt och möten
• Att ingå i ledningsgrupp samt skriva protokoll
• Att leda och delta i projekt som rör kontoret
• Att stötta kontorschefen med administrativa uppgifter som planering av kalender, reseräkningar, reseplanering, organisera mailinkorg och möten, tidrapportering, utlägg och ledigheter.

Teamet präglas av glädjefyllt samarbete och lojalitet och är mycket självgående. De olika teammedlemmarna sköter sina roller med fokus på eget ansvar, ett effektivt arbetssätt och tydlig kommunikation. Man jobbar tillsammans och är även delaktig i arbetsuppgifter som sträcker sig utanför de ordinarie ansvarsområdena.

Utvecklingsmöjligheter:
Du får möjligheten att arbeta på ett spännande och kreativt företag med stadig tillväxt. Här erbjuds du ett öppet och prestigelöst klimat med seriösa och engagerade medarbetare. För rätt person erbjuder Tengbom stora utvecklingsmöjligheter.

Krav:
För att trivas och lyckas i denna roll söker vi dig som är flexibel, positiv, proaktiv och driven. Du är självgående och bra på att ta initiativ i en händelserik miljö. Du trivs med att ta ett stort ansvar och slutför alltid det du påbörjat. Du är en naturlig ledare och tycker om att assistera chefer i deras vardag. Med din fallenhet för att ge förstklassig service ger du alltid det lilla extra och klarar av att prioritera, att driva fler projekt parallellt och att avgränsa dig när det behövs. Då rollen är operativt präglad behöver du vara en doer som hanterar de dagliga uppgifterna väl och planerar din tid på ett effektivt sätt.

Du har minst gymnasial utbildning, tidigare erfarenhet av en liknande roll som exempelvis VD-assistent eller chefsstöd, samt goda kunskaper i Officepaketet särskilt PowerPoint. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och är van att kommunicera viktig information på ett tydligt sätt.

Arbetstider, tillträde och omfattning:
Tjänsten är ett föräldravikariat på minst 8 månader med introduktionsstart i juni, kontoret är stängt v.29-31. Tjänsten är på heltid under kontorstider.

Hur söker du?
Du söker tjänsten genom att skicka in ditt CV samt ett personligt brev genom att klicka på "ansök"-knappen nedan. Har du frågor är du välkommen att kontakta personalansvarig Alexandra Dabo på alexandra.dabo@hero.se alt. På 08-684 252 35

Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
http://cv.hero.se/cv/assignment.jsp?tc=cv&id=468

"We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2017-04-18

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Dabo

Företag
Hero AB

Adress
Hero AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm

Kontorsadress
Grev Turegatan 30 11438 Stockholm

Jobbnummer
3443632

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: