Administrations- och Resurskoordinator
R.C Bageri AB / Administratörsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos R.C Bageri AB i Sigtuna,
Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige RC Bageri AB är ett familjeägt bageri och konditori som startades 2002 i Sigtuna. RC's huvudfokus och mål är att servera både högkvalitativa produkter tillverkade av ekologiska och miljövänliga ingredienser, och att ge varje kund en upplevelse värd att komma tillbaka för!
Vi har nu sex caféer i Solna, Stockholm och på Arlanda, och fortsätter att växa. Vi letar nu efter fler begåvade och motiverade medarbetare till vårt team! Till höst/vinter -23 kommer vi ha 12 enheter med en uppskattning på 150-160 anställda.
Vi söker nu en Administrations- och resurskoordinator som huvudsakligen kommer lägga all schemaplanering för samtliga enheter och ta emot frånvaro, samt ersätta dessa.
För att säkerställa en stabil och kompetens-tät bemanning, och för att planera och optimera fördelning av resurser så krävs planering, ett sinne för ordning och detalj, samt en god förmåga att vara objektiv och saklig.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Planera ett rullande 4-vekorsschema för samtliga enheter bestående av uppskattningsvis 100 schemarader/personer per dag.
Ta emot kortsiktiga frånvaroanmälningar och lösa ersättare till passet.
Hålla personalkostnader i paritet mot prognos samtidigt som man är flexibel i att se nyttan med att bemanna under personalkrävande perioder under året/tider på dygnet.
Planeringen kommer utgå från lagar, rutiner och kollektivavtal som ska bidra till kontinuitet och god arbetsmiljö ute i verksamheterna. Arbetet kräver därmed goda kunskaper om lagar och avtal (arbetsrätt, arbetstidsregler etc), och det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet från administrativt arbete med bemanning och/eller personaladministrativa system.
Under en arbetsdag kan mycket förändras och du kan komma att behöva anpassa dig efter ändrade omständigheter. Det här är ett jobb som innebär tät kontakt med chefer, medarbetare och behovsanställda.
Du bör vara noggrann och tycka om att variera mellan att arbeta självständigt och i team. Kommunikation är A och O för att lyckas i din roll och du behöver ha en hög känsla av att ge service. Du kommer att behöva förmedla både bra och mindre bra besked till medarbetarna och kunna hantera det på ett bra sätt.
Dina kompetenser:
Lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra.
Arbetar bra med andra människor. Är lyhörd och smidig. Lyssnar och kommunicerar.
Har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Ser möjligheterna i förändringar.
Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.
De system som du kommer att arbeta i är framförallt Personalkollen samt ev schemaläggningsprogram.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatumet.
Vi är anslutna till Visita, och du kommer arbeta under Vista och Hrf:s tjänstemannaavtal.
Tjänsten planeras att tillsättas 1:a Augusti 2023. Huvudsaklig arbetsplats är på vårat kontor på Arlanda, med möjlighet till flexibilitet.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-31
E-post:
jobb@rcchocolat.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Resurskoordinator".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare R.C Bageri AB (org.nr 556906-6409)
Sky City Skybridge (
visa karta)
190 60 STOCKHOLM-ARLANDA
Arbetsplats R C Bageri AB
Jobbnummer 7594181
Observera att sista ansökningsdag har passerat.