Administrations- och driftansvarig

Bauhaus & Co Kb Norrköping / Ekonomichefsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bauhaus & Co Kb Norrköping i Linköping, Norrköping eller i hela Sverige

BAUHAUS är specialisten för hem, verkstad och trädgård. Det hemmafixaren söker, finns hos oss. Vi expanderar och finns på 15 orter i Sverige och har över 200 varuhus i 13 europeiska länder.

BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med över 200 varuhus i 13 länder. Vi expanderar kraftigt på den svenska marknaden och finns med femton varuhus från Sundsvall i norr till Malmö i söder. BAUHAUS affärsidé är att vara det kompletta varuhuset för verkstad, hem och trädgård genom att erbjuda störst sortiment till lägsta pris med bästa service. Ett ledord för alla oss som arbetar på BAUHAUS är att kunden alltid står i centrum.

ADMINISTRATIONS- OCH DRIFTANSVARIG

I linje med BAUHAUS nya organisationsstruktur söker vi nu en Administrations- och driftansvarig till vårt varuhus i Linköping

Som Administrations- och driftansvarig ska du i den dagliga driften arbeta med såväl operativa som administrativa frågor varuhusets fastighet och system samt schemaläggning för hela varuhuset.

Som en del av varuhusets Ledningsgrupp ansvarar du tillsammans med VHC för att säkerställa att den totala driften av varuhuset och att hela dess verksamhet sker inom ramarna för Bauhaus koncept, riktlinjer, värderingar, affärsplan, rutiner och policys, samt att vi följer gällande lagar och avtal.

 Administrations- och driftansvarig ansvarigs huvudsakliga arbetsuppgifter består av:

• Säkerställa att varuhuset uppfyller kraven runt arbetsmiljö, brandskydd, säkerhet och arbetsrätt.
• Ta hand om allt som har med fastigheten att göra inkl. uppföljning av att vårt städbolag fullgör sitt uppdrag på ett tillfredställande sätt.
• Arbeta aktivt med Space Management för att säkra att vi säljer så marginalstarka varor som möjligt.
• Genomföra utbildningar till varuhusets medarbetare i linje med Bauhaus utbildningsprogram.
• Driva processen och arbetet kring varuhusets årliga inventering samt dagligen följa upp de punktinventeringar som genomförs under året.
• Ställföreträda VHC i dennes frånvaro.

Som chef på BAUHAUS ser vi nedanstående kompetenser / egenskaper som önskvärda:

Affärskompetenser

• Anstränger sig för att nå kvalité
• Tar ansvar för och utvecklar sina nyckeltal
• Villig att prova nya arbetssätt
• Ordning och reda
• Följer processer och riktlinjer
• Bra problemlösningsförmåga
• Kan jobba både lång och kortsiktigt
• Produktkännedom
• God ekonomisk förståelse
• Kundfokus
• Skapar nya affärsmöjligheter utifrån Bauhaus koncept och värderingar
• Tar ansvar och använder riktlinjer och strategier för att optimera affären

Ledarkompetenser

• Förklara affärsmålen, till operationella nivåer
• Delegera, ge support och följa upp
• Kan leda och driva förändringar
• Hantera konflikter
• Öppen för samarbete
• Empatisk och lyhörd
• Integritet och gott omdöme

Krav på personliga egenskaper:

• Helhetssyn
• Genuint människointresse/positiv människosyn
• Självkänsla
• Intellektuell förmåga
• Resultatorienterad

Låter detta som en utmaning som passar Dig? Se då till att lägga in din ansökan så snart som möjligt då vi hanterar dessa ansökningar löpande och ser gärna att gå tillsätta tjänsten så snart som möjligt!

Publiceringsdatum
2012-10-11

Arbetstider och omfattning
40 tim, tillsvidare

Ersättning
enl. avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-21
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
BAUHAUS & Co KB Norrköping

Adress
BAUHAUS & Co KB Norrköping
Kromgatan 2
60223 Norrköping

Jobbnummer
1362870

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bauhaus & Co Kb Norrköping

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bauhaus & Co Kb Norrköping: