Administration av ledningsärende väg
Cantera IT-partner / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Cantera IT-partner i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Cantera söker ambitiösa och drivna konsulter med mycket god teknisk kompetens och relevant utbildning. Vi tror att du trivs med att ställas inför nya utmaningar och att du förstår vikten av att sätta kunden i fokus.
Tjänsten efterarbete av tillståndgivna ledningsarbeten inom vägområdet består av administrativ handläggning, korrigera, komplettera, bevaka, fakturera och avsluta ledningsärenden.
Uppdraget efterarbete består av handläggning av ledningsärenden som innehar utfärdade tillstånd av myndigheten Trafikverket.
Handläggningen omfattar begäran av handlingar exempelvis kartmaterial, protokoll och tillstånd ifrån kund.
Handläggaren beställer och följer upp besiktningsutlåtande från Trafikverkets distrikt.
Fakturering av ledningsärende sker när ärendet är anmält klart från kund.
Handläggning av ledningsärende sker via Trafikverkets ärendehanteringssystemet.
Registrerade och nyregistrerade handlingar kontrolleras av handläggare och eventuella korrigeringar sker innan ärendet stängs och skickas för avslut och arkivering hos Trafikverkets diarium.
All korrenspondans från handläggaren sker via e-post, telefon och post.
All handläggningen i uppdraget är styrt av rutiner- och procesbeskrivningar som är noga utformade och tillhandahålls av kund.
Exempel på Arbetsuppgifter/Ansvar
• När kunden / entreprenören är klar med förläggningen ska de anmäla det till anbudsgivarens konsult. Anbudgivaresns konsult beställer slutkontroll/besikning av kunds driftentreprenör.
• Anbudsgivarens konsult ska sedan fakturera ledningsägaren.- Bevakning av ärendestatus, tex att ha kontroll på att kunden / entreprenören inkommer med slutanmälan
• Diarieföring
• Telefonsamtal
Exempel på system man arbetar i:
• W3D3 (ärendehanteringssystem)- Microsoft Office (Excell, Word, OneNote, Outlook)
• NVDB (nationell vägdatabank)
• Stigfinnaren (Trafikverks specifikt system)
• Google maps (Sökverktyg)
• CDI Invoice (fakturering)
Kompetenskrav:
• God kunskap i svenska språket både skriftligt och muntligt
• Lägst gymnasieutbildning
• Erfarenhet av arbete i olika it-system
Personliga egenskaper som är bra för att klara uppdraget:
• Klara av att hantera många ärenden på samma gång, "masshantering"
• Strukturerat arbetssätt
• Ordning och reda
• Serviceinriktad
• Trevligt bemötande
• Van att arbeta genom och med telefon kontakt
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Publiceringsdatum2017-06-16Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-16
Kontaktchristian.larsson@cantera.seFöretagCantera IT-partner
AdressCantera IT-partner
Björbäcksvägen 6
45155 UDDEVALLA
KontorsadressBjörbäcksvägen 6
Jobbnummer 3560769
Observera att sista ansökningsdag har passerat.