Adlibris söker en finsktalande försäljnings- och marknadsassiste

Bonnier Books / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bonnier Books i Stockholm, Sigtuna, Heby eller i hela Sverige

Vi söker en försäljnings- och marknadsassistent för en tidsbegränsad anställning på cirka ett år. Du kommer att ingå i ett team bestående av 8 personer och är en viktig kugge i det dagliga arbetet med att lyfta fram böcker och ta fram kampanjer till vår butik. Du skriver säljande texter, skapar kampanjsidor och driver försäljning i ditt jobb med vår sajt, våra nyhetsmail och andra boktipsfunktioner.

Adlibris grundades år 1997 i Sverige och är idag Nordens största internetbokhandel. I Finland har Adlibris varit verksam sedan 2005. Vårt kontor ligger på Sveavägen i centrala Stockholm. För närvarande är vi drygt 90 anställda i Stockholm och i snitt ca 100 anställda vid vårt logistikcenter i Morgongåva. För att kunna fortsätta våra framgångar ställer vi höga krav på ny personal. Vi är samtidigt övertygade om att vår arbetsplats är en av de mest stimulerande och inspirerande arbetsplatserna för dig som i gott sällskap vill utveckla din karriär.

Rollen:

I rollen ingår ansvar för förberedelse, produktion och utskick av våra finska och finlandssvenska nyhetsbrev. Du producerar kampanjer för internt/externt bruk och redigering av innehåll kan förekomma på såväl sajt som externt. Du planerar produktion och utskick med övriga i marknadsteamet samt är delaktig i kampanjdrivande aktiviteter. En viktig del av dina uppgifter är rapportering och uppföljning av kampanjer, nyhetsbrev och statistik. Du assisterar även vid exempelvis B2B-försäljning och offerter samt hjälper till att utveckla, koordinera ocn samordna företagsbeställningar.

Ett kännetecken för oss är att vi alltid stöttar och hjälper varandra över avdelningsgränser och delar erfarenheter från respektive marknad. Vi sitter i samma lokaler och delar IT, logistik/distribution och ekonomifunktioner mellan länderna. Verksamheten präglas av entreprenörsanda, flexibilitet och noggrannhet.

Vi söker dig som:

• talar och skriver finska och svenska flytande
• har en stor egen drivkraft och förmåga att planera och prioritera ditt arbete
• har mycket goda kunskaper i Officeprogram
• har en mycket god språkkänsla och fallenhet för att formulera säljande texter
• är van att prioritera och jobba mot tydliga deadlines
• är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta
• har jobbat med försäljning och marknadsföring tidigare

I övrigt ska du vara stresstålig och hugga i där och när det behövs. Vi fäster stor vikt vid samarbetsförmåga, flexibilitet och arbetsglädje. Tempot är ofta högt och arbetsuppgifterna varierande vilket gör att det ställs höga krav på flexibilitet. Att du brinner för böcker och försäljning ser vi som en självklarhet!

Vi vill ha din ansökan senast den 12 december. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tillträdesdag är snarast möjligt.

Vi eftersträvar ökad mångfald och kommer att beakta detta i vårt urval.

Publiceringsdatum
2014-11-28

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Marknadsmässig

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marjo Tuomikoski, Landschef Finland +358 50 453 1484
Ingela af Geijerstam, Facklig representant Unionen +46 08 696 8645

Företag
Bonnier Books

Adress
Bonnier Books
Sveavägen 56
10363 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 56

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2084845

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bonnier Books

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bonnier Books: