Aditro Logistics söker en Business Manager!

Aditro Logistics Staffing AB / Grovplåtslagarjobb / Nykvarn
2018-02-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Aditro Logistics söker en Business Manager!" (publicerad 2018-05-02) ⬅️


Visa alla grovplåtslagarjobb i Nykvarn, Södertälje, Gnesta, Ekerö, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aditro Logistics Staffing AB i Nykvarn, Södertälje, Gnesta, Botkyrka, Huddinge eller i hela Sverige

Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet.

Aditro Logistics har genom många, långa och täta samarbeten med marknadsledande kunder specialkompetens inom flera segment. För fortsatt utveckling arbetar vi aktivt inom nätverk, samarbetar med forskning och branschorganisationer för att ytterligare stärka oss och våra kunder.

• En av de största oberoende logistikpartnerna i Norden
• Erbjuder ett brett serviceerbjudande inom lagerhantering, logistik, supply- chain management, transportupphandling, bemanning och konsultering
• Förfogar över 175,000 m2 lagerutrymme i de egna logistikcentren i Jönköping, Borås, Kopstad och Nykvarn


Vad vi erbjuder dig
Som affärsansvarig för din del av 3PL-verksamheten erbjuds du en utmanande och spännande roll med stor möjlighet till påverkan. Du ansvarar för kunduppdrag genom utveckling av personal och verksamhet på såväl kort som lång sikt.

Du kommer att ansvara för:

• Den dagliga kontakten med kunden
• Att optimera verksamheten för att möta satta KPI:er och mål gentemot kund
• Kundmöten på en operativ nivå
• Att ha kontroll på kundens sändningar och vara väl insatt i avtal och flöden för att kunna fånga upp tendenser och avvikelser på ett tidigt stadie
• KPI-rapportering
• Kontakten från operations vid t. ex problem med TA-system
• Personalansvar för ca 25 personer, bemanningsplanering och fackliga förhandlingar. Uppföljning med bl.a. arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering och lönesamtal.

Dina arbetsuppgifter
Som affärsansvarig säkerställer du företagets mål och utvecklar verksamheten på ett gynnande sätt. Du ansvarar för att verktyg för uppföljning, kvalitet och ekonomi används för att driva förbättringar och korrigeringar samt tillsammans med kunden ha både kort- och långsiktig produktionsplanering. Du ansvarar för och coachar både kollektivanställda, teamleaders och tjänstemän. Du rapporterar till Site Manager.


Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av ledarskap inom Logistik- och Transportbranschen med inriktning 3PL samt är van vid att ha ett långtgående kundansvar.
Som person är du proaktiv och drivande med förmågan att se detaljer. Vidare är du strukturerad och kommunikativ, en helhetstänkare som motiveras av att leda andra och att optimera verksamheten. Du är en prestigelös och lyhörd lagspelare som är van vid att leverera och att samtidigt hålla god kvalitet i det du gör. Sist men inte minst drivs du av att bygga långvariga kundrelationer.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare så välkommen med din ansökan redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-02-06

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-20
Ange följande referens när du ansöker: 602
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Miad Hassoun

Företag
Aditro Logistics Staffing AB

Adress
Aditro Logistics Staffing AB
Strandbergsgatan 61
11251 Stockholm

Kontorsadress
Strandbergsgatan 61

Jobbnummer
3947852

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aditro Logistics Staffing AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aditro Logistics Staffing AB: