Adeccos kund i Västerås söker en administratör!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige

Är du en person som är lösningsfokuserad med stort fokus på service? Då är du den vi söker! Adeccos kund i Västerås söker nu en person som har erfarenhet av uppföljningsarbete och som hela tiden vill vara med och utveckla verksamheten! Välkommen med din ansökan till oss!

Publiceringsdatum
2019-01-16

Om tjänsten
Som administratör har du ansvaret för resursplanering och projektsupport. Du kommer att skapa beställningsanmodan inför inköp till alla projekt, hitta bland Sales Orders för kundleveranser, skriva underlag för skapande av nya Sales orders, leta och titta på beställningar för att se vad som finns kvar att fakturera, kontrollera fakturor. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av ekonomiuppgföljning inom olika projekt.

Du kommer även jobba med att uppdatera stora filer för leveranser av bränslepatroner. Skriva underlag för fakturering av leveranser till kund, uppdatera mappar med rätt filer, hålla reda på och följa betalningsmilstenar. Därför ser vi att du har god vana att hantera och skapa/bygga ut excelfiler.

Resursplanering ingår även i arbetet, vilket innebär att du ska hålla grupplaneringar och tillhörande filer aktuella under processens gång. Utskick veckovis till resursägare och projektledare, utbildar nya användare i resursplaneringsprocessen, allmänt stöd i processen. Uppdatera lathundar, hålla processen levande i verksamheten.

I din roll som administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Resursplanering
• Uppdatering
• Upprätthållning av process
Om dig
Vi söker dig som har en relevant gymnasie utbildning samt erfarenhet av administrativa arbeten där du jobbat mycket inom SAP, MS Excel och MS Project. Du ska kunna behärska det svenska språket både i tal och skrift, engelska är ett plus.
Vidare ser vi att du som person har en känsla för service och är lösningsorienterad!
Viktigt för tjänsten är:
• Serviceminded
• Lösningsfokuserad
• Noggrann

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Amila Dresevic via 021 470 29 20

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administratör, SAP, Excel, MS Project, Västerås, Adecco, Resursplanering

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-03
Ange följande referens när du ansöker: ref-28638
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Amila Dresevic 021 470 29 20

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Västgötegatan 4A
72211 VÄSTERÅS

Kontorsadress
Västgötegatan 4A

Jobbnummer
4558490

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: