Adeccos kund i Uppsala söker en erfaren Supply Chain Assistant!

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du utbilding inom logistik/inköp och söker din nästa utmaning i din karriär? Vill du utvecklas ännu mer inom logistikflödet och stötta en Supply Chain Coordinator i sitt dagliga arbete? Är du flexibel och gillar att arbeta i ett högt arbetstempo? Då är det här uppdraget hos Adeccos kund i Uppsala perfekt för dig, här utlovas du en lärorik och fartfylld verksamhet. Om detta låter som något för dig är du varmt välkommen att ansöka redan idag!

Om uppdraget
Du kommer att ge support till externa kunder i frågor om order, leveranser, reklamationer och fakturering. Du kommer även att stötta dina kollegor inom Marknadsbolaget gällande specialleveranser, validering och statistik relaterat till order. Tillsammans med dina kollegor kommer du att hantera och planera på lager, samt alla inkommande beställningar.

Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av följande:

• Hantera inkommande orders samt stötta kunder inom lager och orderrelaterade frågor
• Planera och boka relevanta transporter som inte hanteras av lager
• Skapa och uppdatera kunddata och priser i SAP
• Koordinera kommunikation och samarbete mellan in-utleveranser, lager och transport
• Handlägga reklamationer för produkter från den svenska marknaden
• Hantera avrop från våra tillverkande fabriker och leverantörer
• Underhåll av materialinformation i SAP
• Förmedla information till intressenter gällande, leveransproblem, produktlanseringar samt vid behov av att återkalla produkter

Uppdraget är ett konsultuppdrag med anställning via oss på Adecco. Uppdraget förväntas starta omgående. Då kunden även har verksamhet i Brunna/Kungsängen och i Uppsala är de flexibla med utifrån vart du bor besluta vart du har din grundplacering. Resor mellan enheterna kommer att förekomma, därför ser vi att du behöver ha tillgång till egen bil.

Om dig
Vi söker dig som har en Eftergymnasial utbildning och minst 3-4 års arbetslivserfarenhet inom kundservice, orderhantering och/eller logistik. Du har goda kunskaper i att arbeta med Excel och har arbetat i affärssystem som till exempel SAP.
För att trivas i rollen är du en person som tycker om att samarbeta med andra människor och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att se andras behov och tänker på helheten där kunden står i fokus. Vidare är du tillmötesgående och har ett intresse av att ge god kundservice. Du är också en person som är mån om att hålla hög noggrannhet i ditt arbete och trivs med struktur. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav samt att du har körkort och tillgång till egen bil.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet, så vänta inte med din ansökan!

Kontaktuppgifter
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Amila Dresevic på amila.dresevic@adecco.se eller 073 684 78 61.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Inköp, orderhantering, supplychain, läkemedel, kundservice, Uppsala, Adecco

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-40104".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Jobbnummer
7330146

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: