Adecco söker medarbetare inom Customer Service

Adecco, Office & HR, Göteborg / Speditörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Göteborg i Göteborg, Mölndal, Härryda, Stenungsund, Trollhättan eller i hela Sverige

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Office & HR förmedlar administratörer, receptionister, sekreterare, administrativa chefer, HR-personal, personalchefer m fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag. Mer information om Adecco finner du på www.adecco.se
Nu söker vi omgående en medarbetare inom Customer Service till ett längre uppdrag hos en av våra kunder inom fordonsindustrin.

Publiceringsdatum
2010-06-10

Dina arbetsuppgifter
Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att sköta de dagliga kundkontakterna med avseende på leveransfrågor samt att bedriva leveransbevakning av företagets artiklar. I detta ingår bland annat:
• att ta emot och bearbeta inkommen information rörande leveransbehov och förändringar
• att vid risk för leveransstörningar informera kund
• att optimera uttagskvantiteter samt uppdatera förpackningsinstruktioner
• att samordna information rörande extrafrakter och reklamationer
• att följa upp handlingsplaner med avseende på förbättrad leveransprecision
• att till säljare rapportera resultat mot mål
• att i samråd med säljare bearbeta forcastunderlag på löpande artiklar
• att ansvara för ett uppdaterat kund- och artikelregister

Erfarenheter
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med liknande uppgifter och som trivs med att hela tiden ha kunden i fokus. Du är van vid administration och att ha kundkontakt både via telefon och mail. Du har goda kunskaper i affärssystemet Movex och i Ms Office. Arbetsspråket är svenska och engelska. Tidigare erfarenhet från fordonsindustrin ses som mycket meriterande.

Dina personliga egenskaper
Som person har du lätt för att planera, prioritera och strukturera ditt arbete. Vidare ser du dig som en ödmjuk och positiv lagspelare, som även har lite skinn på näsan. Du är serviceminded och du gillar att ta egna initiativ och arbeta proaktivt. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult på Adecco och kommer att få arbeta med olika uppdrag som matchar din kompetens. Hos Adecco får du chansen att bredda dina erfarenheter och skapa ett stort kontaktnät.

Så ansöker du
Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor rörande:
• det aktuella uppdraget vänligen kontakta konsultchef
Jakob Kejerud på telefon 031-725 45 58.
• rekryteringsprocessen vänligen kontakta rekryteringsansvarig
Helena Åhs på telefon 031 725 45 38.
Välkommen att söka!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco, Office & HR, Göteborg

Adress
Adecco, Office & HR, Göteborg
Götgatan 11
41110 Göteborg

Kontorsadress
Götgatan 11

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-725 45 00

Jobbnummer
674188

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco, Office & HR, Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco, Office & HR, Göteborg: