Adecco söker löneansvarig
Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Göteborg i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Göteborg Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Nu söker Adecco en löneansvarig till vårt kundföretag i centrala Göteborg.
Publiceringsdatum2010-11-11Dina arbetsuppgifterSom löneansvarig har du det övergripande ansvaret för lönehantering för samtliga anställda i företaget (ca 600 personer) inklusive säkerställande av korrekt månatlig betalning och redovisning av lön, bonus, utlägg, personalrelaterade skatter, sociala avgifter och motsvarande. Du har även ett koordineringsansvar mot extern outsourcing-firma för löneadministration samt ansvar för framtagande av korrekta besluts-, rapporterings-, och prognosuppgifter för lön, utlägg, bilar och pensioner. I rollen ingår även kontakt med externa parter gällande bilpark och pensioner samt kommunikation med chefer på olika nivåer inom företaget.
Erfarenhet/Krav
Du som söker bör som minst ha en treårig gymnasieutbildning inom ekonomi samt ha arbetat minst 4 år med lönehantering på en kvalificerad nivå. Du bör även ha goda färdigheter i Office-paketet samt behärska engelska i tal och skrift. Har du dessutom erfarenhet av SAP eller motsvarade affärssystem, samt arbetat administrativt i system för hantering av lön och reseräkning är det meriterande.
Dina personliga egenskaperDu bör vara flexibel och stresstålig samt ha förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare bör du ha en utåtriktad och glad personlighet.
Fakta om anställningen
Konsultuppdraget som löneansvarig kommer att starta omgående och pågå i minst sex månader. Tjänsten avser heltid med sedvanliga arbetstider. Som konsult hos oss på Adecco är du tillsvidareanställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Urvalsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor rörande rekryteringsprocessen vänligen kontakta rekryteringsansvarig Maria Kihlgren på telefon 031 720 72 02.
Välkommen att söka!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdecco Sweden AB, Finance & Legal, Göteborg
AdressAdecco Sweden AB, Finance & Legal, Göteborg
Götgatan 11
41105 Göteborg
KontorsadressGötgatan 11
Göteborg
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-725 45 00
Jobbnummer 775581
Observera att sista ansökningsdag har passerat.