Adecco söker löneansvarig

Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Göteborg i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Göteborg Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Nu söker Adecco en löneansvarig till vårt kundföretag i centrala Göteborg.

Publiceringsdatum
2010-11-11

Dina arbetsuppgifter
Som löneansvarig har du det övergripande ansvaret för lönehantering för samtliga anställda i företaget (ca 600 personer) inklusive säkerställande av korrekt månatlig betalning och redovisning av lön, bonus, utlägg, personalrelaterade skatter, sociala avgifter och motsvarande. Du har även ett koordineringsansvar mot extern outsourcing-firma för löneadministration samt ansvar för framtagande av korrekta besluts-, rapporterings-, och prognosuppgifter för lön, utlägg, bilar och pensioner. I rollen ingår även kontakt med externa parter gällande bilpark och pensioner samt kommunikation med chefer på olika nivåer inom företaget.
Erfarenhet/Krav
Du som söker bör som minst ha en treårig gymnasieutbildning inom ekonomi samt ha arbetat minst 4 år med lönehantering på en kvalificerad nivå. Du bör även ha goda färdigheter i Office-paketet samt behärska engelska i tal och skrift. Har du dessutom erfarenhet av SAP eller motsvarade affärssystem, samt arbetat administrativt i system för hantering av lön och reseräkning är det meriterande.

Dina personliga egenskaper
Du bör vara flexibel och stresstålig samt ha förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare bör du ha en utåtriktad och glad personlighet.
Fakta om anställningen
Konsultuppdraget som löneansvarig kommer att starta omgående och pågå i minst sex månader. Tjänsten avser heltid med sedvanliga arbetstider. Som konsult hos oss på Adecco är du tillsvidareanställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Urvalsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor rörande rekryteringsprocessen vänligen kontakta rekryteringsansvarig Maria Kihlgren på telefon 031 720 72 02.
Välkommen att söka!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Göteborg

Adress
Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Göteborg
Götgatan 11
41105 Göteborg

Kontorsadress
Götgatan 11
Göteborg

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-725 45 00

Jobbnummer
775581

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Göteborg: