Adecco söker HR-administratör/support

Adecco Sweden AB, Borås / Administratörsjobb / Borås
2009-12-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Adecco söker HR-administratör/support" (publicerad 2009-12-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Borås i Borås, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås, Herrljunga eller i hela Sverige

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Nu söker Adecco en HR-administratör/support till vår kund inom fordonsindustrin.

Publiceringsdatum
2009-12-11

Dina arbetsuppgifter
Som HR-administratör/support kommer du att arbeta med de olika processerna inom HR samt med verksamhetsutveckling mot ett av kundens verksamhetsområden.
HR-administration omfattar processer kring löneadministration, statistik, kontrakt och reseräkningar.
HR-support innebär att du kommer att supporta organisationens chefer och anställda gällande HR-frågor så som rekrytering, förhandlingar, individärenden, arbetsrätt och andra traditionella personalfrågor.
Verksamhetsutveckling innefattar kompetensutveckling inom ledarskaps och grupputveckling, ledarförsörjning, utveckling och förbättring av HRs egna processer, metoder och verktyg.

Erfarenheter
Du har jobbat tidigare som HR-administratör/support samt att du har studier inom relevant område på högskolenivå. Du har kunskap och arbetslivserfarenhet från:
• Arbetsrätt
• Teknikavtal
• Praktisk personaladministration
• Avveckling/omställning
• Utveckling och förbättring av HR-processer
• MBL-förhandling
• Rekrytering
• Kompetensutveckling
• Rehabilitering

Dina personliga egenskaper
Du är en drivande person som gillar att ta ansvar och initiativ. Du är prestigelös, gillar att ge service samt att du är stabil och strukturerad. Rollen innebär mycket kontakt med olika personer och avdelningar, vilket innebär att du bör vara en mycket kundorienterad person och trivas med att ha kontakt med andra människor.
För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.

Övrig information
Du skall ha goda kunskaper i officepaketet samt att du skall kunna kommunicera på engelska i tal och skrift.
Fakta om anställningen
Vår kund vill tillsätta tjänsten så snart som möjligt.
Som anställd på Adecco har du rätt till friskvårdsbidrag och möjlighet till vidareutbildning via vårt KUP-program. Din anställning på Adecco omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt via vår hemsida www.adecco.se. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande fram till den 30 december 2009.
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Maria Brandt på telefon 033-20 48 01.
Välkommen att söka!

Körkortskrav
B
Tillgång till egen bil

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön
Enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Ansök via www.adecco.se under lediga tjänster Västra Götalands län.

Kontakt
Maria Brandt, Konsultchef, 033-20 48 01 (Direkt)

Företag
Adecco Sweden AB, Borås

Adress
Adecco Sweden AB, Borås
50335 BORÅS

Kontorsadress
Lilla Brogatan 34

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 033 204800

Jobbnummer
551634

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Borås

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Borås: