Adecco söker en speditörsadministratör

Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg / Speditörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Office & HR förmedlar administratörer, receptionister, sekreterare, administrativa chefer, HR-personal, personalchefer m fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag. Mer information om Adecco finner du på www.adecco.se
Nu söker vi omgående en språkkunnig speditör till ett kundföretag i Göteborg

Publiceringsdatum
2011-02-01

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta ihop med utrikesterminalen samt föra bokning av inrikessändningar. Vidare består arbetsuppgifterna av tull- och speditionsdokumentation, ansvara för ankommande gods samt boka inrikesfrakt för dessa. Du kommer även att ha kontakt med både medarbetare och företagets utländska agenter. Uppdraget är på heltid med start omgående, varaktighet tom augusti med möjlighet till förlängning. Arbetstider är 8.00-16.45, mån-fre.

Erfarenheter
Vi söker dig som har erfarenhet av administration och spedition. Vidare har du kunskap om både inrikes och utrikes speditionsdokumentation. Att du har datavana ser vi som ett krav, hanterar du CIEL programvara är detta önskvärt. Vad gällande språkkunskaper hanterar du det engelska språket såväl muntligt som skriftligt, tyska är meriterande men inget krav.

Dina personliga egenskaper
Som person är du en stresstålig och gillar att ha många bollar i luften. Du har lätt för att hitta enkla och snabba lösningar på problem som kan uppstå. Vidare är du en utåtriktad och en serviceminded teamplayer. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult på Adecco och blir uthyrd till vårt kundföretag. Hos Adecco får du möjlighet att arbeta med olika uppdrag som matchar din kompetens, du får du chansen att bredda dina erfarenheter och skapa ett stort kontaktnät.

Så ansöker du
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt, intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden. Ansök till tjänsten genom att registrera dig på vår hemsida www.adecco.se för att därefter ansöka.
Vid frågor rörande:
• det aktuella uppdraget och kunden vänligen kontakta konsultchef
Karolina Cederberg på telefon 031 720 72 82.
• rekryteringsprocessen vänligen kontakta rekryteringsansvarig
Kristian Andersson på telefon 031 725 45 09.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-02-22
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Kristian Andersson, Rekryteringsansvarig, 031-7254500 (Växel), kristian.andersson@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg
Götgatan 11
41110 Göteborg

Kontorsadress
Götgatan 11

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-725 45 00

Jobbnummer
838638

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg: