Adecco söker en assistant controller
Adecco, Uppsala / Redovisningsekonomjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco, Uppsala i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Enköping,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Adecco är världens största HR-partner inom rekrytering, bemanning och konsulttjänster. I Sverige har vi mer än 50 kontor och 5000 anställda. Adeccos globala huvudkontor ligger i Schweiz. Den totala omsättningen ligger på 196 miljarder SEK. Omsättningen i Sverige år 2007 uppgick till ca SEK 2,4 miljarder. Vi sysselsätter runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco söker en assisterande controller för start omedelbart eller snarast möjligt till en av våra kunder. I din roll ingår det att:
• Uprätthålla den ekonomiska redovisningen
• Säkerställa konton från felaktigheter
• Kontrollera inbetalningar till olika konton och att det stämmer i olika system
• Sköta balansräkning
• Tillhandahålla korrekta informationer om ekonomiska system till kollegor
• Arbeta med och delta i revisioner, bokslut, ekonomisk förvaltning, finansiella analyser av balansräkningar med mera.
• Justera transaktioner samt driva processer för att effektivisera olika förfaranden inom ekonomi.
Du är en person som arbetar proaktivt med att lösa problem och är redo att stötta kollegor. Du har arbetat i större organisationer tidigare och har vana av viss komplexitet. Du har gärna en universitetsexamen med redovisningsinriktning och lär dig snabbt olika affärssystem.
Ett krav är flytande engelska i både tal och skrift samt goda generella IT-kunskaper. Framförallt excel. Vi tror att du är senior och vill ta dig an ett spännande uppdrag på några månader. Du kan gå in och axla denna relativt tunga roll och prestera samt bidra redan från dag ett. I teamet är det 3 personer samt en controller.
Personliga egenskaper som efterfrågas av kunden är:
• Kommunikativ, eftersom att du kommer att kommunicera både internt och externt med kunder, intressenter samt kollegor.
• Självständig. Du ser snabbt vad som behöver göras och ser till att det blir gjort. Du lär dig snabbt vart du kan söka svar på dina frågor.
• Ansvarsfull och håller deadlines.
Eftersom att kunden söker en snabb lösning uppmuntrar vi dig att snabbt söka denna tjänst om du är intresserad. Vi gör ett löpande urval. Du söker med din CV som du har registrerad på
www.adecco.se. eller via denna länk:
http://adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1040769Bifoga mer än gärna en egen CV samt ett brev där du beskriver varför du passar för denna tjänst. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail!
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Erik Brännström på 018-653304 eller
erik.brannstrom@adecco.seUppdraget beräknas fortlöpa till slutet av oktober men det finns chans till förlängning.
Lön enligt avtal
Publiceringsdatum2010-07-12Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-07-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktErik Brännström, Konsultchef, 018-65 33 04 (Direkt),
erik.brannstrom@adecco.seFöretagAdecco, Uppsala
AdressAdecco, Uppsala
Svartbäcksgatan 8
75320 UPPSALA
KontorsadressSvartbäcksgatan 8
Uppsala
KontaktuppgifterTelefonnummer: 018-653300
Faxnummer: 018-127110
Jobbnummer 694869
Observera att sista ansökningsdag har passerat.