Accounts Payable Specialist
Awa Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Awa Sweden AB i Malmö,
Lund,
Göteborg,
Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige Har du en bakgrund inom ekonomi med erfarenhet inom bland annat bokföring och leverantörsreskontra, och nu söker efter en roll där du får arbeta i tätt samarbete med dina kollegor? Vill du tillhöra ett prestigelöst team som bjuder på både skratt, hög kompetens och vi-känsla? Trivs du i ett arbete som både kräver mycket ansvar men också ger en väldig frihet? Då kan rollen som Accounts Payable Specialist på AWA vara något för dig!
Vem är vi?
AWA är ett ledande konsultföretag inom IP (immaterialrätt) med kontor i både Europa och Asien. Våra kunder är innovationsintensiva företag - allt från uppstartsföretag till ägare av världens mest kända varumärken och patentportföljer. Med patentingenjörer, jurister och paralegals finns bred kompetens inom immaterialrättsstrategi och juridiska tjänster inom patent, varumärke och design.
AWA är ett anrikt företag och grundades 1897 i Sverige av Anders Wilhelm Andersson. Idag är vi ett globalt företag med mer än 385 medarbetare på våra 22 kontor runt om i Sverige, Danmark, Norge, Belgien, Schweiz, Nederländerna, Kina och Hong Kong.
Publiceringsdatum2023-12-11Om tjänstenSom Accounts Payable Specialist kommer du vara del av AWAs globala ekonomiavdelning och tillhöra teamet Credit management and AR/AP Malmö. Du kommer att rapportera till Head of Credit Management and AR/AP Ariana Hopen. Du tillsammans med kollegorna bildar ett tätt samarbetande arbetsteam där ni tillsammans delar både uppgifter och ansvar för deadlines och leveranskvalitet. Din roll kommer att innebära en variation av uppgifter, det förekommer både arbete av upprepande karaktär samtidigt som det också innehåller uppgifter som kräver flexibilitet och adhoc hantering.
Exempel på arbetsuppgifter är:
• Kontering och bokföring av omkostnadsfakturor
• Hantering av leverantörsfakturor i Readsoft och Palette
• Inlägg av ombudsfakturor i affärssystem
• Bokföring och bokslutsuppgifter kopplade till AP
• Diverse kontoavstämningar
• Kontroll av filintegrationer mellan affärssystem och ekonomisystem
• Manuella och elektroniska in- och utbetalningar
• Återrapportering kring betalning
Tjänsten är på heltid och utgår ifrån AWAs huvudkontor i centrala Malmö. Önskad tillsättning är så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid.
Hos oss på AWA har vi en lärande kultur där vi tillsammans bidrar till att utbilda varann, vilket även du kan få göra om intresse finns!
Vem är du?
Vi söker dig med några års erfarenhet och med goda kunskaper inom bokföring och bokslutnära arbets-uppgifter, hantering av leverantörsfakturor, kontoavstämning samt erfarenhet från AP-processer och rutiner. Kanske har du gått en eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi eller en yrkesutbildning till ekonomiassistent? Eller också har du genom arbetslivet vidareutbildat dig vid sidan om? Oavsett så är det viktiga för oss att du har goda datorkunskaper, vana av att arbeta i Excel och att du har lätt att ta dig an nya system.
Vidare är du flytande i svenska och engelska, och har du ytterligare språkkunskaper i danska är detta extra uppskattat!
För att trivas i rollen ser vi att du är en strukturerad och organiserad person med en hög ansvarskänsla för dina uppgifter och som gärna kommer med initiativ kring hur man kan förbättra dessa finansiella processer. Du samarbetar effektivt med andra och uppskattar en arbetsmiljö där man delar med sig av kunskaper, erfarenheter och information samt stödjer andra i strävan efter att uppnå gemensamma mål. Vi tror också att du är prestigelös och öppen i din approach, med specialistkompetens och sakkunskap inom det finansiella området och drivs samtidigt av kontinuerlig utveckling i din yrkesroll.
Vi på AWA har en värdegrund som bygger på passion, öppenhet och mod - vilken vi hoppas du delar med oss!
Vårt erbjudande
Våra medarbetare är mycket värdefulla för oss och det är viktigt att alla får ta ansvar och känner mod att våga dela sina idéer. Det är en platt organisation med högt i tak och hos oss får du med öppenhet vara med till att både påverka och bidra till bolagets fortsatta utveckling! Dina kvalificerade och dedikerade kollegor kommer att stödja dig och utmana dig till att trivas och utvecklas. Vårt mål är att vara en attraktiv arbetsgivare där du känner passion för ditt arbete, och därför investerar vi i dig från dag ett med bland annat utbildning, nätverkande, träning och sociala sammankomster.
Våra kontor har certifierats som ett "Great Place to Work" vilket är baserat på medarbetarundersökningar och omfattande granskning av medarbetarnas erfarenhet av förtroende och stolthet på arbetsplatsen.
Utöver intressanta arbetsuppgifter och en trevlig arbetsmiljö får du också möjligheten att bli aktieägare i företaget, oavsett din yrkesroll. Detta då AWA ägs till 100% av sina anställda och mer än hälften väljer att investera eller inneha aktier i koncernen. Detta återspeglar vårt personliga och långsiktiga engagemang för både företaget och våra kunder.
Vill du veta mer?
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Ariana Hopen - Head of Credit Management and AR/AP, på
ariana.hopen@awa.com.
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att vända dig till Kristina Schwartz - HR Business Partner, på
kristina.schwartz@awa.comVi tillämpar löpande urval och du är välkommen med ditt CV och personliga brev så snart som möjligt, dock senast den 14/1. Vi ser fram emot din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AWA Sweden AB (org.nr 556082-7023)
Jobbnummer 8320880
Observera att sista ansökningsdag har passerat.