Accounts Payable (leverantörsreskontra)

Sheraton Stockholm Hotel / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2016-09-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Accounts Payable (leverantörsreskontra)" (publicerad 2016-09-30) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sheraton Stockholm Hotel i Stockholm

Sheraton Stockholm Hotel är ett förstklassigt hotell beläget mitt i centrala Stockholm. Vi förfogar över 465 gästrum med komfort utöver det vanliga, en restaurang, lobbybar samt 15 konferensrum. Sheraton Stockholm Hotel ingår i den världsomspännande koncernen Starwood Hotels & Resorts Worldwide, med mer än 1.200 förstklassiga hotell världen runt.

Vi söker nu en motiverad Accounts Payable (leverantörsreskontra) som är strukturerad, flexibel, ansvarsfull och driven. Som Accounts Payable kommer du, tillsammans med ditt team, ansvara för att säkerhetställa en korrekt process av hotellets finansiellla åtganden gentemot våra leverantörer. Du ansvarar för att registrera inkomna fakturor, scanna, distribuera samt bokföra fakturorna i SAP. Du förbereder utbetalningar och kommer även vara delaktig i avstämningar och månadsbokslut.

Ditt huvudansvar är att:

• Säkerställa att alla leverantörsfakturor är korrekt bokförda i systemet enligt kontoplan.
• Säkerställa att alla mottagna fakturor registreras och scannas .
• Säkerställa att alla leverantörsfakturor betalas ut i tid
• Säkerställa att en korrekt reservation görs för upplupna kostnader gällande fakturor som inte har attesterats / mottagits innan månadens slut.
• Säkerställa att företagets finansiella policies och procedurer följs.
• Ansvara för ekonomisk sammanställning av pågående CAPEX projekt på månatlig basis för vidare rapportering till hotellets ägare.
• Kommunicera med leverantörer och andra avdelningar samt skapa en god relation med gäster och interna kunder.
• Att betala inhemska och internationella fakturor enligt betalningsplaner
• Rapportera och upptäcka eventuella avvikelser från rutiner

Du som söker ska uppfylla följande krav:

Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi samt har några års erfarenhet från arbete i en liknande roll. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning med en avlagd bachelor examen. För att vara framgångsrik i denna roll förutsätter vi att du har mycket goda datorkunskaper, framförallt i Excel. Vidare ser vi att du har:

• God kommunkationsförmåga
• Goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande samt internationell erfarenhet inom hotellbranschen.
• God organisations- och initiativförmåga.
• Är van att arbeta både självständigt och i team
• Tidigare erfarenhet av SAP är mycket meriterande

Om ovan stämmer väl in på dig och om du ser fram emot ett roligt jobb i en internationell miljö ser vi fram emot att höra från dig inom kort. För eventuella frågor kontakta gärna Sophie Gerard (director of finance) på 08-4123560

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2016-09-05

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Vänligen maila din skriftliga ansökan med CV och personligt brev.
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb.stockholm@sheraton.com

Företag
Sheraton Stockholm Hotel

Adress
Sheraton Stockholm Hotel
Box 195
10123 STOCKHOLM

Kontorsadress
Tegelbacken 6

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4123400
Faxnummer: 08-4123409
E-postadress: jobb.stockholm@sheraton.com

Jobbnummer
3031121

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sheraton Stockholm Hotel

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sheraton Stockholm Hotel: