Accounts Payable Coordinator till Warner Music Sweden

Klara Consulting Rekrytering och Interim AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klara Consulting Rekrytering och Interim AB i Stockholm, Täby, Vallentuna, Sigtuna, Strängnäs eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-05-25

Om tjänsten
Warner Music Sweden är ett av Sveriges ledande musikbolag och en del av det globala musikbolaget Warner Music Group. Warner Music Sweden är det musikaliska hemmet för talanger, blivande stjärnor och legendariska artister. Här står musiken alltid i centrum! Warner samarbetar bland annat med svenska artister som Roxette, Miriam Bryant, Jireel och A36 samt internationella artister som Ed Sheeran, Ava Max och Dua Lipa.

Bolaget präglas av sitt engagemang för mångfald, rättvisa och inkludering - här vill man främja en kultur där alla kan finna tillhörighet, bidra och växa oavsett bakgrund. På Warner jobbar passionerade musikälskare, drivna marknadsförare och kreatörer, jurister och en tight ekonomiavdelning. Stämningen är familjär, framåtriktad och ambitiös. Förutom bra kollegor och ett spännande arbete innebär ett jobb på Warner en närhet till artister och musik samt tillgång till roliga events och konserter.

Nu söker Warner en vass ekonom med tidigare enhet inom leverantörsreskontra samt god förståelse inom redovisning. Här blir du en del av ett team på sex personer och du jobbar gentemot de nordiska länderna. Du kommer få en gedigen introduktion i din uppstart och har alltid kollegor nära dig som finns till för stöttning. Kontoret ligger centralt i Stockholm där du välkomnas till en avslappnad stämning i fräscha lokaler.

Dina arbetsuppgifter
Som Accounts Payable Coordinator är du en del av team på sex personer samt en av två medarbetare som jobbar inom leverantörsreskontra. Du har en kollega som inledningsvis kommer handleda dig i ditt arbete och tillsammans tar ni gemensamt ansvar för området. Rollen har ett fokus på leverantörsreskontra men du kommer även få möjlighet att jobba bredare och få vidgade ansvarsområden. Det är en bred och varierande roll på ett företag där det händer mycket! I rollen har du ett huvudansvar över leverantörsreskontran och kommer fungera som spindeln i nätet där du har en hel del kontakt med både externa leverantörer samt medarbetare internt, både lokalt och globalt inom koncernen.

Du kommer till exempel att:

• Tillsammans med din kollega ansvara för hela leverantörsreskontran från ax till limpa där ni har hand om attestering samt laddar upp betalfiler och underlag
• Ansvara för veckovisa betalningar
• Ansvar för anläggningsregister
• Hantera löpande bokföring
• Vara delaktig vid månadsbokslut där du ansvarar för ett antal konton samt gör periodiseringar och reserveringar
• Ansvara för att befintliga rutiner relaterade till inköpsprocessen efterföljs
• Vara behjälplig vid internrapportering och ta fram underlag till cash flow report
• Ansvara för att gällande processer efterföljs

Vi söker dig som:

• Har cirka 3-5 års arbetslivserfarenhet inom redovisning och leverantörsreskontra från ett bolag där du fått hantera en bredd av relaterade arbetsuppgifter
• Behärskar löpande bokföring och kontering på en god nivå
• Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Har goda kunskaper i Microsoft Excel
• Talar och skriver svenska och engelska på mycket god nivå

Det är meriterande om du:

• Har erfarenhet av systemen Basware och SAP

Som person ser vi gärna att strukturerad, noggrann och relationsskapande. Du är social och har en god kontakt med leverantörer och kollegor i andra länder inom koncernen.

Praktisk information

Start: augusti 2022

Placering: Centrala Stockholm

Anställningsform: Rekrytering, tillsvidare med provanställning

Lön: Fast enligt överenskommelse

Rekryteringen sköts av rekryteringsbolaget Klara Consulting. Samtliga ansökanden hänvisas till rekryteringsansvarig på Klara Consulting. För frågor om tjänsten vänligen kontakta Petra Johansson på: petra.johansson@klaraconsulting.se

Vi tillämpar löpande selektering och annonsen kan komma att tas ned när vi har ett tillfredsställande urval.

Om företaget
Warner Music Sweden AB är en del av det globala musikbolaget Warner Music Group. Den svenska verksamheten har sitt huvudkontor i Stockholm. Med ett brett utbud av nya stjärnor och legendariska artister är Warner Music ett ledande musikbolag inom lokal samt internationell repertoar och arbetar genom flera internationella dotterbolag och licenstagare i fler än 50 länder.

Warner Musics engagemang för mångfald, rättvisa och inkludering främjar en kultur där du verkligen kan tillhöra, bidra och växa. De tror på varje individs värde och uppmuntrar ansökningar från personer i alla åldrar, könsidentitet, sexuell läggning, ras, religion, etnicitet, funktionshinder och andra egenskaper eller identiteter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Klara Consulting Rekrytering och Interim AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Klara Consulting Rekrytering och Interim AB (org.nr 556360-0195), https://klaraconsulting.se/

Arbetsplats
Klara Consulting

Jobbnummer
6682439

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klara Consulting Rekrytering och Interim AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klara Consulting Rekrytering och Interim AB: