Accounts Payable Accountant till Schenker ab

Randstad AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-10-05

Dina arbetsuppgifter
Du blir en viktig medarbetare inom avdelningen Cash Management och arbetar huvudsakligen med leverantörsreskontraflödet. Gentemot Schenkers Shared Service Center, som hanterar transaktionella uppgifter, agerar du kravställare med syftet att säkerställa kvalitativa processer. Tjänsten har fokus på felsökning, problemlösning, uppföljning och koordinering mellan SSC och verksamheten. Rollen innebär många och täta kontakter internt och externt.

Schenker har sitt huvudkontor på Mölndalsvägen i Göteborg.

Ansvarsområden
• Vara kravställare på SSC och sätta upp och kommunicera vilka krav vi ställer till SSC inom våra respektive expertområden
• Kontinuerlig uppföljning och kontroll att SSC utför arbetet korrekt och i rätt tid
• Fokusera på problemlösning samt kontinuerliga förbättringar
• Tillföra expertis inom våra respektive områden vilket innebär att ge en tydlig och professionell kommunikation/koordinering mot SSC respektive mot verksamhet
• Analysera och åtgärda leverantörsfakturor i felhanteringen
• Posta och stämma av tullräkningar
• Hantera betalningsföreläggande
• Kontrollera räntefakturor
• Stämma av leverantörsreskontra mot huvudbok
• Ta fram statistik för uppföljning och kontroll
• Underhåll av atteststruktur

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Utöver det har du arbetat operativt inom leverantörsreskontra och har god förståelse för flödet. Du har med fördel arbetat i ett större internationellt företag, gärna inom ett SSC, och är van vid att ha många kontakter. Då engelska är koncernspråk talar och skriver du engelska obehindrat. Tjänsten kräver också flytande tal och skrift i svenska. Vi förväntar oss att du har mycket goda kunskaper i Excel och i övrigt allmänt goda kunskaper i Officepaketet. Det är starkt meriterande om du tidigare arbetat i SAP men framförallt har du lätt för att förstå system och processer.

Vi söker en kollega som är driven, serviceorienterad och förändringsbenägen. Det är naturligt för dig att analysera, följa upp och vara ett bollplank inom Cash Management. Vidare har du god prioriteringsförmåga och är lösningsorienterad. Du har förmåga att ställa krav och kommunicera på ett konstruktivt sätt samt lätt för samarbete.

Schenker har nyligen flyttat till kontoret på Mölndalsvägen. Det är ett härligt och smakfullt inrett kontor man kommer till och som omedelbart ger intryck av att arbetsmiljön har varit viktig i skapandet. Som på så många andra arbetsplatser idag erbjuder Schenker hybridarbete till viss del.

Vi hoppas att du som söker tjänsten känner igen dig i beskrivningen och att du ser möjligheter med att utvecklas i en större organisation. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och vi eftersträvar mångfald.

Tjänsten är tillsvidare på heltid, med start enligt överenskommelse.

Så ansöker du
I den här rekryteringen samarbetar Schenker med Randstad Finance. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Om företaget
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Randstad AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201405238".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Johanna Berglin
johanna.berglin@randstad.se
+46703805341

Jobbnummer
7045196

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: