Accountor söker lönekonsult

Accountor / Datajobb / Stockholm
2016-06-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Accountor söker lönekonsult" (publicerad 2016-06-28) ⬅️


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor i Stockholm, Gävle, Västervik, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group och våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en helt eller delvis outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi ca 370 medarbetare och i koncernen närmare 2 500 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm och utöver det har vi 10 stycken lokalkontor runt om i landet. Våra Kunder utgörs främst av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor Holding OY.

Vi erbjuder just nu dig som lönekonsult en möjlighet att kliva in i ett stabilt växande företag att både utvecklas och trivas i!

Att jobba som lönekonsult hos oss betyder att du får en nyckelroll i en nischad organisation och där rollen innebär ett huvudansvar inom löneproduktion och ett eget konsultansvar för dina kunder. Arbetssättet präglas av proaktivitet, kundkontakt och affärsmässighet, allt för att både säkra kundnöjdheten och kvalité. Du arbetar självklart i moderna och digitaliserad system med fokus på effektivitet och god leverans.

Dina främsta arbetsområden och arbetsuppgifter: 
• Support mot kund och kundens anställda
• Administration av persondata i lönesystem 
• Lönebearbetning och beräkning i lönesystem och att producera lönespecifikationer samt löneutbetalningar
• Hantering av pension/- övriga försäkringar för kundens anställda
• Årsskiftesrutiner (lönesystem, kontrolluppgifter, CSR förfrågan, semesterårsskifte)
Till din hjälp har du en närvarande och coachande chef, teamkollegor, förtroende att jobba under eget ansvar samt utarbetade processer och rutiner för att serva dig i ditt arbete och leverans. Trots vår storlek präglas Accountor av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat, låg personalomsättning och trevliga atmosfär.

Därutöver erbjuder vi dig:
• Att kostnadsfritt bli auktoriserad SRF lönekonsult för att stärka din position på marknaden (samt vidareutildning för att bibehålla den).
• Månadsvisa samtal för att stötta dig i din utveckling och välmående.
• Möjlighet till vidareutveckling, antingen inom t. e x. implementation eller genom att nischa dig mot olika kundsegment.  
För att trivas i rollen tror vi att du är: 
• Noggrann och strukturerad med förmågan att prioritera.
• En person som får saker att hända och stimuleras av att jobba mot avslut.
• Social och lyhörd, tycker om att ha kontakt med olika typer av människor och att det är givande och kul att leverera god service.
• Snabb på att sätta dig in i och tillämpa IT-system inkl. grundläggande Office-kunskaper.
 Kvalifikationer
• Examina från YH eller KY-utbildning inriktning Lönekonsult/handläggare eller motsvarande
• Minst 2 års praktisk erfarenhet
• Kompetens och erfarenhet i lönesystemet Hogia, Agda eller Flex

Publiceringsdatum
2016-06-22

Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor och där varumärket har en planerad potential och bolaget en bra tillväxtplan. Därutöver använder vi oss utav Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startat med nöjda medarbetare, alltså dig!

Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Huvudkontoret ligger i nya lokaler i Vasastan, Stockholm.

Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande men sök senast den 7 juli 2016. Vid eventuella frågor kontakta Accountors ansvariga rekryterare Frida på 010 - 161 38 62.
Annons

Varaktighet, arbetstid
Part time 50% Visstidsanställning 2016-07-07 till 2016-07-14

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-07
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Frida Dynér

Företag
Accountor

Adress
Accountor
S:t Eriksgatan 113
11181 Stockholm

Kontorsadress
S:t Eriksgatan 113

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2920594

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor: