Accountor i Karlskoga söker lönekonsult

Accountor Sverige / Ekonomiassistentjobb / Karlskoga
2016-11-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Accountor i Karlskoga söker lönekonsult" (publicerad 2017-01-03) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Nacka, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor Sverige i Karlskoga, Karlstad, Eskilstuna, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group och våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en helt eller delvis outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi omkring 370 medarbetare och i koncernen närmare 2 500 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm och utöver det har vi 10 stycken lokalkontor runt om i landet. Våra Kunder utgörs främst av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor Holding OY.

Accountor växer i en rasande fart och med en utökad efterfrågan på våra tjänster behöver vi nu se oss om efter fler lönekonsulter till vårt Karlskogakontor! En spännande möjlighet för dig som vill få möjlighet att bli del av något större och vara med på vår tillväxtresa!

Att jobba som lönekonsult hos oss betyder att bli del av ett tajt och glatt löneteam på ca 12 personer som alla drivs av att leverera de bästa tjänsterna och samtidigt utveckla varandra att bli bättre! Rollen innebär att ansvara för löneproduktion," från ax till limpa", och ha ett eget konsultansvar för dina egna kunder som består av både små och stora företag. Du arbetar självklart i moderna och digitaliserad system med fokus på effektivitet och god leverans så att du kan känna dig trygg och stolt i ditt arbete.

Dina främsta arbetsområden och arbetsuppgifter:
• Support mot kund och kundens anställda i alla typer av frågor och funderingar
• Personadministration i lönesystem
• Lönebearbetning, beräkning i lönesystem och producera lönespecifikationer samt löneutbetalning
• Hantering av pension/- övriga försäkringar för kundens anställda
• Årsskiftesrutiner
Till din hjälp har du självklart en närvarande och coachande chef, hjälpsamma teamkollegor, förtroende att jobba under eget ansvar samt utarbetade processer och rutiner för att serva dig i ditt arbete och leverans. Trots vår storlek präglas Accountor av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat, låg personalomsättning och trevliga atmosfär. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet.

Därutöver erbjuder vi dig att:
• Genom vår egen akademi "Accountor Academy" se till att du ständigt vidareutbildas och utvecklas i din profession och yrke.
• Kostnadsfritt bli auktoriserad SRF lönekonsult för att stärka din position på marknaden.
• Bli en del av en vänlig och generös arbetsplats med fokus på medarbetarnöjdhet och gemenskap!
För att trivas i rollen tror vi att du är:
• Noggrann då det är viktigt att det blir rätt från början.
• Ansvarstagande och strukturerad med förmågan att prioritera då du arbetar självständigt och med parallella uppdrag.
• Social och lyhörd, tycker om att ha kontakt med olika typer av människor och att det är givande och kul att leverera god service

Kvalifikationer
• Examina från YH eller KY-utbildning inriktning Lönekonsult/handläggare eller motsvarande
• Gärna minst 2 års praktisk erfarenhet av lönearbete


Publiceringsdatum
2016-11-29

Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor och där bolaget har en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra anställda de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss utav Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startat med nöjda medarbetare, alltså dig!

Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

På vårt Karlskogakontor jobbar total ca 20 stycken personer inom lön och redovisning. Lokalerna vi sitter i är stora, ljusa och trevliga och kontoret är centralt beläget med närhet till affärer, restauranger, buss, tågförbindelser, gym och natur.

Välkommen med din ansökan!

Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande men skicka senast i din ansökan den 31 december 2016. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju från mitten på december. Vid eventuella frågor kontakta Accountors ansvariga rekryterare Frida på 010 - 161 38 62.
Annons

Varaktighet, arbetstid
heltid tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Dynér

Företag
Accountor Sverige

Adress
Accountor Sverige
S:t Eriksgatan 113
11181 Stockholm

Kontorsadress
S:t Eriksgatan 113

Jobbnummer
3189147

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor Sverige: