Accounting Manager / Redovisningsansvarig till L:A Bruket

Koncept HR Lön och Bokföring 365 AB / Redovisningsekonomjobb / Varberg
2021-09-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Accounting Manager / Redovisningsansvarig till L:A Bruket" (publicerad 2022-04-05) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Koncept HR Lön och Bokföring 365 AB i Varberg, Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Borås eller i hela Sverige

L:a Bruket

Hailing from Varberg on the West coast of Sweden, L:a Bruket was founded in 2008 by Monica Kylén and Mats Johansson, turning to the surrounding nature and the local spa culture for inspiration, to create innovative, natural, efficient and extremely sensorial treatments.

L:a Bruket advocates a simple and holistic vision of beauty and wellbeing.

A manifesto that we are committed to embody in a humble and inspiring way with, sometimes, a touch of humor.

L:a Bruket has a wide portfolio of body care, skin care, bath, hair, perfume and home products with more than 100 references.

Its unique concept positioning has already reached a worldwide recognition with boutique presence in Sweden, Germany, Japan & France, as well as international luxury destinations such as Liberty and Galleries Lafayette Hausmann. Originating from the coastal city of Varberg, with over 200 years of spa traditions, the brand now has additional offices in London and Paris and has, since 2019, embarked upon a strategic partnership with the French premium investment fund Experienced Capital.

This is the opportunity to join an international hyper-growth company with over 40 people, and to embark on an entrepreneurial adventure within a very promising brand with global potential.

Publiceringsdatum
2021-09-29

Dina arbetsuppgifter
Du arbetar med olika ekonomiska aktiviteter och där ingår den löpande redovisningen och in- och utbetalningar. Rollen som redovisningsansvarig innebär ett helhetsansvar för den operativa redovisningen där du arbetar ax till limpa, alltså allt från fakturering och avstämningar till bokslut, årsredovisning och rapportering. Kombinationen av "högt och lågt" betyder att du dels måste ha avancerad redovisningskompetens, men också kunna hugga i och beta av enklare kontorsgöromål, så som post och arkivering.

Som redovisningsansvarig ingår arbete med löpande redovisning, månads- och årsbokslut, avstämningar, moms- och skattedeklarationer, inkomstdeklaration och årsredovisningar. Analytiska inslag kan också ingå i rollen, t.ex. av resultatet där man undersöker anledningen till eventuella avvikelser. Att rapportera, vara behjälplig mot revisorerna och ha kontakt med myndigheter är andra vanligt förekommande uppgifter.

Som redovisningsansvarig ingår även att du dagligen utvärderar redovisningsprocessen och därefter utvecklar och förbättrar arbetssätt och rutiner. Du kommer att bistå vid budget- och prognosarbete, samt analysera vid behov bolagets intäkter och utgifter.

Rollen innefattar bland annat nedan uppgifter:

Löpande bokföring och redovisning Moms- och skattredovisning Månads- och årsbokslut Kund- och leverantörsreskontra, betalningar Lageravstämning Delvis fakturering (consignment) Administrativa uppgifter Rapportering Delaktig i budget och prognosarbete Provisionsberäkningar Kvitto- och utläggsredovisning Viss löneadministration, uppläggning schema, rapportering till lönekontor Utveckla och förbättrar redovisningsprocessen

Kvalifikationer
Vi ser att du behärskar svensk redovisning med internationella transaktioner, med minst 3 års erfarenhet, samt erfarenhet från bolag med egen produktion.

Vi ser även att du är svensktalande och behärskar engelska i både tal och skrift.

Meriterande, men inte är krav, är erfarenheter i

Business Central, ERP Power Bi Excel

Vem vi söker

Vi söker dig som verkligen vill vara med på vår resa. Vi delar samma vision. Du drivs av nya utmaningar och vill bidra till att skapa L:a Brukets framtid. Du sätter stolthet i vårt erbjudande och i att leverera på spets. Du är prestigelös och aldrig rädd för att hugga i. Du är ansvarstagande och trivs med att arbeta självständigt.

Du bidrar till en öppen och härlig kultur, där vi drivs av att skapa förstklassiga leveranser tillsammans. Vi hjälper varandra och du gillar att både du och kollegorna alltid har ambition att presentera på topp. Du är duktig på att dela med dig av god energi.

Anställningsvillkor
Tjänsten är heltid och ska tillsättas i mitten på november.

I denna rekrytering samarbetar vi med Maria Ljungqvist på Koncept HR. Du kan ställa frågor om tjänsten till henne på telefon 0761 388 155. Rekryteringen sker löpande så vi ser fram emot din ansökan redan idag.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Mitten av November Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Koncept HR Lön och Bokföring 365 AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/17".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Koncept HR Lön och Bokföring 365 AB (org.nr 556707-5204)

Arbetsplats
L:A Bruket

Jobbnummer
6003901

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Koncept HR Lön och Bokföring 365 AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Koncept HR Lön och Bokföring 365 AB: