Accounting assistant till OneMed, Göteborg

Randstad AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-10-27

Dina arbetsuppgifter
OneMed Sverige AB är en av Sveriges ledande distributörer inom medicintekniska produkter och tjänster med cirka 350 medarbetare på fyra platser i Sverige. Vi är ett snabbväxande bolag där vår fortsatta framgång bygger på våra medarbetares engagemang och drivkraft att utvecklas. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft och erbjuder dig en trygg anställning i en stor koncern med fokus på tillväxt. Nu söker vi en driven och systemintresserad Accounting assistant till vårt Shared Service Center i Göteborg, som vill stötta organisationen i arbetet med att effektivisera och utveckla AP & AR processerna.

Du är en engagerad person med känsla för service, som trivs i ett entreprenörsdrivet bolag med snabba beslutsvägar. Det är viktigt att du har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer, då du i denna roll har många kontaktytor. Du kommer vara en del av Financeteamet och rapporterar direkt till Manager AP & AR SSC.

På vårt kontor i Tagene möts du av en energifylld och välkomnande atmosfär. Här erbjuds en trevlig arbetsmiljö med nyrenoverade mötesrum och loungeytor, personalgym, massör på arbetsplatsen och gratis parkering. Utöver Finance finns här HR, Inköp, Private label, Supply Chain och vårt största lager i Sverige på ca 16 000 kvm.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt två års dokumenterad erfarenhet av att självständigt ha arbetat med leverantörsreskontra, gärna i ett internationellt bolag med SSC/FOC organisation.

Som person är du driven, proaktiv och lösningsorienterad. Du är noggrann, strukturerad och är inte rädd för att utmana "the way of working" för att förbättra processer. Ditt arbete präglas av ett nyfiket förhållningssätt, initiativförmåga och en stark vilja att utveckla såväl dig själv som verksamheten framåt. Då rollen innefattar många dagliga kontaktytor ställs höga krav på att du är kommunikativ och samarbetar väl med andra.

Du behärskar svenska och vårt koncernspråk engelska i både tal och skrift, behärskar du även norska är det meriterande. Att du är processorienterad och är en van användare av olika affärssystem samt är en van användare av Excel ser vi som en självklarhet. Erfarenhet av Jeeves samt erfarenhet av SSC/FOC från större organisation är meriterande men inget krav.

Som Accounting assistant ansvarar du för vårt norska bolag där du hanterar leverantörsreskontra med dagliga arbetsuppgifter som matchning, kontering och betalning av fakturor. I rollen ansvarar du också för valutahantering i nära samarbete med Treasuryavdelningen. Du ingår i ett kompetent team om sex medarbetare, som du arbetar tätt tillsammans med och stöttar. Vidare kommer du även ha en viktig roll i att utveckla och effektivisera processer och här finns stora möjligheter att påverka och på ett nytänkande sätt förbättra och samordna arbetsuppgifter. Du är van vid att arbeta självständigt samtidigt som du ingår i ett team.

Du arbetar även självständigt med nedan arbetsuppgifter:

Ansvar för AP processen för OneMed AS och att de följer uppsatt struktur och är dokumenterade.
Granskning, matchning, kontering, betalning och rapportering för OneMed AS.
Valutaväxling, bokning av USD Hedge och avstämning av valutakonton.
Intercompany rapportering.
SCB-undersökningar.
Intrastatrapportering

I den här rekryteringen samarbetar OneMed med Randstad Finance. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag 2022-11-27 ansök därför så snart som möjligt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Vi frågor om tjänsten kontakta vår ansvariga Rekryteringskonsult:

Sofia Hallberg, sofia.hallberg@randstad.se alt 0733-570836

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansvarsområden
Ansvar för AP processen för OneMed AS och att de följer uppsatt struktur och är dokumenterade
Granskning, matchning, kontering, betalning och rapportering för OneMed AS
Valutaväxling, bokning av USD Hedge och avstämning av valutakonton
Intercompany rapportering
SCB-undersökningar
Intrastatrapportering

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt två års dokumenterad erfarenhet av att självständigt ha arbetat med leverantörsreskontra, gärna i ett internationellt bolag med SSC/FOC organisation.

Som person är du driven, proaktiv och lösningsorienterad. Du är noggrann, strukturerad och är inte rädd för att utmana "the way of working" för att förbättra processer. Ditt arbete präglas av ett nyfiket förhållningssätt, initiativförmåga och en stark vilja att utveckla såväl dig själv som verksamheten framåt. Då rollen innefattar många dagliga kontaktytor ställs höga krav på att du är kommunikativ och samarbetar väl med andra.

Du behärskar svenska och vårt koncernspråk engelska i både tal och skrift, behärskar du även norska är det meriterande. Att du är processorienterad och är en van användare av olika affärssystem samt är en van användare av Excel ser vi som en självklarhet. Erfarenhet av Jeeves samt erfarenhet av SSC/FOC från större organisation är meriterande men inget krav.

Så ansöker du
Om företaget
OneMed är Norra Europas ledande partner till hälso- och sjukvården, med ett heltäckande sortiment inom medicinsk förbrukningsmateriel samt tillhörande verksamhetsförbättrande tjänster och stödsystem. Vårdgivare i hela Europa vänder sig till oss för att få hjälp att bättre möta sina patienters behov.

Med oss som partner kan de förbättra vårdkvaliteten, sänka totalkostnaderna och samtidigt förbättra sina resultat inom hållbarhets- och CSR arbete. OneMed erbjuder sina kunder en helhetslösning och kan genom en nära dialog vara en samarbetspartner som förstår hälso- och sjukvårdens behov.

OneMed är en del av Asker Healthcare Group som består av mer än 30 företag i 14 länder och omsätter cirka 8 miljarder SEK.

https://www.onemed.se/

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Randstad AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201412982".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Sofia Hallberg
sofia.hallberg@randstad.se

Jobbnummer
7117203

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: