Accounting Administrator

SCA / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SCA i Göteborg, Mölndal, Ale, Lilla Edet, Falkenberg eller i hela Sverige

SCA är ett ledande globalt hygien- och skogsindustriföretag. Vi utvecklar och producerar hållbara personliga hygienprodukter, mjukpapper och skogsindustriprodukter. Försäljning sker i cirka 100 länder under många starka varumärken, som de globalt ledande TENA och Tork samt regionala varumärken som exempelvis Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo och Vinda. Som Europas största privata skogsägare fäster vi stor vikt vid hållbar skogsförvaltning. SCA har omkring 44 000 medarbetare. Omsättningen 2014 var cirka 104 miljarder kronor (11,4 miljarder euro). SCA grundades 1929, har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Mer information på www.sca.com .

Översikt
Global Business Finance Delivery Nordic är en del av SCAs globala service organisation vilken supporterar affärsenheterna inom region Nordic med ekonomitjänster inom de gemensamma delarna av ekonomiprocessen, såsom administration av kund-och leverantörsreskontra, betalningar, löpande redovisning, internbokslut samt treasury. Vi erbjuder ett intressant och stimulerande arbete i ett team med kunniga och engagerade medarbetare. Vår uppgift är att säkerställa en hög service gentemot våra kunder genom en korrekt hantering av våra inkommande leverantörsfakturor. Tjänsten är ett vikariat som pågår from 1/12 2015 tom 1/11-2016.

Publiceringsdatum
2015-09-01

Dina arbetsuppgifter
Du kommer i din roll som Accounting Administrator att arbeta med administration av inkommande leverantörsfakturor i våra Nordiska bolag. *Vara ansvarig samt expert avseende fakturahantering i leverantörsreskontraprocessen. *Administration av inkommande leverantörsfakturor, reskontran samt webbaserat automatiserat workflow. *Delta i kvalitetsarbetet inom leverantörsreskontraprocessen Norden. *Att delta i arbetet med harmonisering samt utveckling av leverantörsreskontraprocessen på regional nivå. *Ansvara för att lokal process information/dokumentation är uppdaterad. *Support till våra interna kunder samt externa leverantörer.

Kvalifikationer
• Ekonomisk utbildning samt arbetslivserfarenhet av redovisnings- och ekonomiarbete gärna med tonvikt på reskontra. *Du har erfarenhet av affärssystemet SAP- FICO (Finance Controlling) *Mycket goda kunskaper i engelska och svenska är ett krav. *Analytisk samt ha god kommunikations- och samarbetsförmåga (teamarbete). *Du skall vara en kompetent användare av Microsoft Office.

Dina personliga egenskaper
• Som person är du självständig, ansvarsfull, drivande och målinriktad. *Du har god analytisk förmåga och arbetar problemlösande. *Att planera ditt arbete på ett strukturerat och metodiskt sätt. *Du tycker om att arbeta i team och är öppen och ärlig i din kommunikation.

Varaktighet, arbetstid
enligt avtal enligt avtal

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Theres LUNDBORG, Talent Sourcing Specialist devin.lincoln.ext@sca.com

Företag
SCA

Adress
SCA
Bäckstensgatan 5
40503 Mölndal

Kontorsadress
Bäckstensgatan 5

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2413902

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SCA

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SCA: