Account manager, Västerås

Ricoh Sverige AB / Säljarjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ricoh Sverige AB i Västerås, Solna, Stockholm, Falun, Uddevalla eller i hela Sverige

Account Manager !

Publiceringsdatum
2016-03-23

Beskrivning
Vill du bli en del av vårt framgångsrika säljteam i Västerås? Som Account Manager hos oss arbetar du mot små och medelstora privata företag. Vi söker dig som älskar försäljning, har ett utpräglat kundfokus och vill arbeta i ett globalt företag med stark lokal förankring. I arbetet ingår att bearbeta såväl befintliga som nya kunder till Ricoh. Du arbetar självständigt med att driva och utveckla innovativa affärer som gör våra kunder till vinnare på sina marknader. Som Account Manager på Ricoh erbjuder du våra kunder helhetslösningar inom Dokumenthantering, ITS och Communication Services, till din hjälp har du specialistsäljare inom respektive område.
Tjänsten är placerad i Västerås.

Vad får du?

Du får möjlighet att arbeta med vad vi tycker är riktigt bra kollegor! Vi är ett globalt bolag med rötterna i Japan och tillsammans skapar vi lösningar för effektiva och hållbara arbetsplatser. Vårt arbete vilar på våra fem filosofier Team Work, Customer Centric, Innovation, Winning Spirit och Etik & Integritet. Inom Ricoh är kompetensutveckling en av hörnstenarna och som anställd hos oss har du tillgång till utbildningar via Ricoh Academy. För dig som vill utvecklas finns alla möjligheter, såväl nationellt som internationellt.

Kvalifikationer
Du är vår största framgångsfaktor och vi vill att du utmanar invanda arbetssätt och bidrar med nya idéer! Det här är en tjänst för dig som gillar försäljning och kan jobba både med korta och långa säljcykler. Du är en duktig kommunikatör och har lätt för att skapa och utveckla relationer. För den här rollen ser vi gärna att du tidigare har arbetat med B2B försäljning och känner dig bekväm med att arbeta med både mindre och medelstora företag. Du förståelse för komplexa affärer, har förmågan att identifiera kundens behov och utifrån det leverera anpassade lösningar.
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
För tjänsten är körkort ett krav.

Så ansöker du
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sales Manager Andreas Grando på 021-548 89 38.
Urvalet kommer ske löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut.#JoinRicoh

Om företaget
Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering samt kommunikationsteknologi. Bolaget erbjuder lösningar för kunders IT-miljöer med ett brett utbud av utrustning, mjukvaror, tjänster och konsultverksamhet. Ricoh Sverige har cirka 600 medarbetare i en rikstäckande organisation med verksamhet på 18 huvudorter. Vidare marknadsför Ricoh sina produkter och tjänster även via partners på ytterligare 15 orter. Den totala försäljningen i Sverige uppgår till cirka 1 500 miljoner kronor. Globalt har Ricoh-koncernen 109 000 medarbetare i 200 länder, med hållbarhet som viktigt fokus. Mer om oss kan du läsa på www.ricoh.se

Att börja hos Ricoh innebär att komma till en miljö där innovativa idéer och världsledande digitala kontorslösningar sitter i ryggmärgen. Vi finns i 180 länder och har över 100 000 anställda, så vi har läget klart för oss. Med vår entreprenörsanda ser vi till att alltid ge dig nya möjligheter.

Vår arbetsmiljö är en plats där nytänkande och mångfald sammansmälter för att skapa nya värderingar, nya utmaningar och främja prestation och tillväxt. Vi har en utvecklande kultur som uppmuntrar till att öppet dela med sig av idéer. Vi arbetar ständigt med vår kunskapshantering och med att förenkla livet och arbetet. Naturligtvis är vår personal en viktig pusselbit i det vi försöker att åstadkomma och vi letar därför alltid efter människor som har förmågan att kombinera sina talanger med att uppnå resultat, respekterar andra och gör våra kunder till vinnare.

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Tillträde
Enligt överenskommele

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-24
Din ansökan vill vi ha senast 2016-04-24 och du söker via länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andreas Grando, Kontaktperson, 021-548 89 38

Företag
Ricoh Sverige AB

Adress
Ricoh Sverige AB
Box 1536
17129 SOLNA

Kontorsadress
Röntgenvägen 3

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 00
Faxnummer: 08-7343311

Jobbnummer
2740374

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ricoh Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ricoh Sverige AB: