Account Manager till VAT Refund

Intrum Justitia Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intrum Justitia Sverige AB i Stockholm, Upplands-Bro, Uppsala, Gävle, Nacka eller i hela Sverige

Intrum Justitia är Europas ledande kredithanteringsföretag. Koncernen omsätter ca 2,9 miljarder kronor och har omkring 2 900 anställda i 24 marknader. Intrum Justitia Sverige AB har idag 380 medarbetare med kontor I Stockholm, Göteborg och Malmö. Intrum Justitia AB (symbol: IJ) är noterat på Nordiska börsen, medelstora bolag.
Account Manager till VAT Refund
VAT Refund är den enhet inom Intrum Justitia som erbjuder tjänster inom internationell momshantering. VAT Refund representerar i dagsläget omkring 2800 företag med tjänster relaterade till internationell moms där tjänsteutbudet omfattar återsökning av moms, momsregistreringar och konsulttjänster.
Som Account Manager ansvarar du för att på ett engagerat sätt bygga relationer med kunderna och utveckla vårt samarbete. Du agerar som rådgivare och koordinator samt skall vara en kontakt för våra kunder i allt som gäller deras återsökning av utländsk moms.
Arbetsuppgifterna är varierande och sträcker sig från kundförfrågningar, statusrapportering och verifikationsgenomgång till att fortlöpande vara med och utveckla våra interna rutiner, ansvara för uppdatering av dokument och informationsmaterial samt marknadsföring av tjänsten.

Publiceringsdatum
2008-02-29

Utbildningsbakgrund
För det här arbetet krävs minst gymnasieutbildning, företrädesvis med ekonomisk inriktning
Kunskaper och tidigare erfarenhet:
Ekonomisk erfarenhet från arbete inom ekonomiavdelning, företrädesvis inom lev. reskontra värderas högt. För arbetet krävs goda kunskaper i engelska då detta är en del av vår interna kommunikation samt att du behärskar Office-paketet.

Dina personliga egenskaper
I arbetet ingår både besök hos kunderna och mycket telefonkontakt med dem, vilket betyder att du måste gilla både att möta människor och prata i telefon. Arbetet är självständigt, men ställer stora krav på din förmåga att samarbeta med andra. Du är ansvarsfull, noggrann, har en god administrativ förmåga samt är flexibel och orädd. Du är engagerad och har ett öppet, trovärdigt sätt att agera och kommunicera. Vidare har du en stark drivkraft och viljan att vara en central punkt i samarbetet med våra kunder.
Arbetstid:
Vikariat på ca 1 – 1,5 år med tillträde så snart som möjligt. Arbetstiden är heltid med 38,1 timmar per vecka och sedvanlig flextid
Kollektivavtal:
Vi tillämpar kollektivavtalet Almega Tjänsteföretagen – HTF

Ersättning
Enligt överenskommelse
Placeringsort:
Tjänsten är belägen på vårt kontor i Stockholm, men vi arbetar i nätverk med specialister och enheter utomlands. En mindre del resor förekommer främst inom Sverige men också till våra systerkontor i de Nordiska och Baltiska länderna.

Så ansöker du
Din skriftliga ansökan sänder du via e-mail till jobb@se.intrum.com senast den 16 mars 2008. Rekryteringsurvalet kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta David Stachowiak, ansvarig chef för VAT Refund Sverige, på telefon 08-616 7843
För mer information besök www.intrum.se
Välkommen till Intrum Justitia!

Anställningstyp/arbetstider
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Vikariat 1-1,5 år

Ersättning
Fast lön
Fast lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-03-16
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@se.intrum.com

Företag
Intrum Justitia Sverige AB

Adress
Intrum Justitia Sverige AB
10524 STOCKHOLM

Kontorsadress
Intrum Justitia Sverige AB
Marcusplatsen 1 A ( Sickla ), Nacka
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08 616 77 00

Jobbnummer
145544

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intrum Justitia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intrum Justitia Sverige AB: