Account Manager till vår kund - Speed Logistics i Göteborg
Speed Professionals AB / Lagerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla lagerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Speed Professionals AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Härryda eller i
hela Sverige Speed Professionals startade 2007 och är idag en av de ledande aktörerna på bemannings- och rekryteringsmarknaden i Sjuhäradsbygden och Göteborgsområdet. Speed Professionals skall genom att förstå kundens verksamhet och behov, idag och imorgon, erbjuda de bästa bemannings-, rekryterings- och konsultlösningarna med huvudsaklig inriktning mot tjänstemannasidan. Genom ett personligt och långsiktigt samarbete med våra kunder har vi genom åren lyckats med ett nästintill hundraprocentigt utfall gällande lyckade tillsättningar. Speed Professionals kan tillhandahålla bemannings- och rekryteringslösningar av tjänstemän inom samtliga branscher. Områden där vi främst verkar inom är bl a Företagsledning, Ekonomi/Administration, IT, Bank/Finans, Produktionsledning, Inköp och Försäljning.
Publiceringsdatum2014-08-28Om tjänsten• Ansvara för den dagliga driften
• Ansvara för att nyckeltal som är framtagna för verksamheten ska nås till överenskommen målnivå. Ha förståelse för vad som påverkar våra nyckeltal ska finnas och analys utföras för att kunna förmedla bakomliggande skäl till utfall om så efterfrågas.
• Daglig uppföljning ska finnas tillgänglig för, gemensamt med chef överenskomna mätetal.
• Ansvara för att veckorapport och månadsrapport är ifylld enligt tillhandahållna mallar och vara tillgänglig för chef enligt överenskommelse.
• Omsätta verksamhetsplanen för din verksamhet i de dagliga arbetsuppgifterna med tillhörande tydliga instruktioner för dina medarbetare.
• Sammanställa KPI:er för verksamheten samt att de ska innehålla analys på månadsbasis.
• Sammanställa fakturaunderlag med efterfrågade element inom utsatt tid.
• Ansvara för att verksamheten är rätt bemannad utefter dagligt behov.
• Ansvara för att personalen har rätt och tillräckligt bred kompetens inom sitt verksamhetsområde för att klara kvalitets- samt flexibilitetskrav.
• Ansvara för att verksamhetsnära information når samtliga medarbetare.
Ansvara för att rätta Pyramid (tidsrapportering) regelbundet, som minst på veckobasis.
• Ansvara för att vid planerad frånvaro ha utsett representant/ersättare som kan uppfylla det ansvar som åligger rollen.
Vem är du?
• Du skall ha erfarenhet av ledarskap och van att hantera flöden och personal
• Vara van vid ett högt arbetstempo och hantera stressiga situationer
• Jobba mot deadlines och lösa problem
• Du skall ha en stor kommunikativ förmåga
• Mycket hands on styrning " vara på plats" och förklara
• Dokumenterad erfarenhet inom Logistik och/eller ledarskap & teambuildning
• Goda datorkunskaper inom Powerpoint och Excel
• Goda systemkunskaper inom SAP och eller Pyramid (starkt meriterande)
• LEAN (starkt meriterande)
• Högskoleutbildning eller annan likvärdig utbildning inom logistik
Personlighet
• Vi ser att du är social och öppen som person, med mycket eget driv och engagemang. Viljan att självgående nå resultat med både kund och personal skall vara i fokus , varav erfarenhet av detta är högt meriterande.
Språk
• Flytande svenska och engelska i såväl tal som skrift
Övrig information• Körkort samt tillgång till egen bil
Tillsättning
Omgående, heltid
Så ansöker duOm du finner ovan nämnda tjänst intressant, vänligen registrera din ansökan och CV på
www.speedgroup.se senast den 2014-09-10. Intervjuer kommer att hållas kontinuerligt. Vid frågor rörande denna tjänst vänligen kontakta Paula Claesson (
paula.claesson@speedgroup.se )
Arbetstider och omfattningHeltid Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-09-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPaula Claesson
FöretagSpeed Professionals AB
AdressSpeed Professionals AB
Verkstadsgatan 14
50462 Borås
KontorsadressVerkstadsgatan 14 50462 Borås
Jobbnummer 1978750
Observera att sista ansökningsdag har passerat.