Account Manager till Phoenix Contact!

Maxkompetens Konsult AB / Säljarjobb / Stockholm
2021-11-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Account Manager till Phoenix Contact!" (publicerad 2022-01-13) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Account Manager till Phoenix Contact!

Vill du utvecklas i och utveckla ett världsledande bolag inom industriell automation och anslutningsteknik? Har du erfarenhet av lösningsorienterad försäljning inom automation? Då kan du vara den vi söker för rollen som Account Manager till Phoenix Contact!

ARBETSBESKRIVNING

I rollen som Account Manager hos Phoenix Contact ansvarar du för och utvecklar försäljningen för ditt distrikt inom affärsområdena Industrial Components and Electronics (ICE) och Industry Management and Automation (IMA), där fokus kommer ligga på IMA. Vi söker idag två Account Managers till två olika distrikt, Norra Stockholm (innefattar norra Stockholm, Västmanland, Gästrikland, Närke) respektive Södra Stockholm (innefattar södra Stockholm, Östergötland och Gotland).

Du kommer i rollen bearbeta befintliga kunder, prospektera nya affärsmöjligheter, boka samt genomföra kundmöten (fysiskt och digitalt) samt kvalitativt följa upp och skapa kontakt med nyckelpersoner hos de kunder som finns på din marknad. I tjänsten ingår att upprätta en försäljningsbudget samt ansvara för att budgeterad försäljningsvolym uppnås. Du kommer även upprätta och underhålla kontoplaner för dina strategiskt viktiga kunder samt säkerställa att du har en pipeline som motsvarar din tillväxtplan. I kundprojekt kommer du att vara en sammanhållande kraft mot kund tillsammans med bl.a. applikationsingenjörer och produktchefer.

Du rapporterar till försäljningschefen och har en flexibilitet i att kunna jobba hemifrån, med en förväntan att du ska kunna/vilja vara på plats på huvudkontoret i Huddinge för att skapa kontakt med dina kollegor samt ta interna möten.

Här kommer du till en värderingsstyrd organisation som satsar för framtiden. Ett stort fokus på personal genomsyrar verksamheten på detta globala bolag som lyckats hålla kvar den familjära känslan där trygghet, närhet och högt i tak genomsyrar de olika säljkontoren. I rollen som Account Manager hos Phoenix Contact kommer du arbeta med frihet under ansvar och får möjligheten att bidra till säljorganisationens utveckling.

DIN BAKGRUND

Vi ser att du som sökande har minst två års arbetslivserfarenhet från automationsbranschen med en god kunskap om marknaden och produkterna. Phoenix Contacts system bygger på omfattande och innovativa produktprogram för industriell automation, kommunikation, interface och anslutningsteknik. För att kunna erbjuda kunderna en optimal lösning med deras system är det mycket viktigt att förstå kundens nuvarande lösning och kunna ta fram och presentera bästa möjliga alternativ till detta. Utbildning av Phoenix Contacts komponenter sker internt men goda kunskaper om automationskomponenter och hur de samverkar i ett helhetsperspektiv ser vi som ett krav. Du har erfarenhet av komplexa helhetslösningar mot kunder och värderar affärsmannaskap och långsiktiga kundrelationer. Du behärskar både svenska och engelska obehindrat i tal och skrift samt har erfarenhet av att arbeta i CRM-system och övriga program såsom Office365 och BI-system. Du behöver även inneha B-körkort.

DIN PERSONLIGHET

För att lyckas i rollen ser vi att du som söker präglas av ett starkt driv och som med engagemang alltid strävar efter att uppnå goda resultat och utvecklas. Du har en stark kommunikativ förmåga som med ett strukturerat och servicevänligt tillvägagångssätt kan samarbeta med såväl kunder som kollegor. Med en prestigelös inställning delar du gärna med dig av dina kunskaper och trivs i ett team där man hjälper varandra och strävar mot gemensamma mål.

Läs gärna mer om vad vi värderar och står för, på vår karriärsida:
https://phoenixcontact.teamtailor.com/

Känner du igen dig i våra värderingar och att dessa är något som du kommer att kunna bidra till, då är det kanske just dig vi söker!

ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar Phoenix Contact med rekrytering- och bemanningsföretaget Maxkompetens. Ansvarig rekryteringskonsult är Emma Henriksen som du når på

Ansökan tas emot via annonsen på vår hemsida www.maxkompetens.se. Sista dagen att ansöka tjänsten är 21/11, men då tjänsten gärna tillsätts innan dess så tar vi emot och går igenom ansökningar löpande.

OM PHOENIX CONTACT

Vi är en världsledande tillverkare av industriell automation och erbjuder innovativa produkter och inspirerande lösningar för anslutning, automation, anpassning samt omvandling. Med 17 000 medarbetare i över 60 länder, etablerar vi partnerskap med våra kunder inom olika marknader runt om i hela världen. Moderbolaget Phoenix Contact GmbH är privat ägt och grundades i Tyskland 1923 och sen 1966 har huvudkontoret varit beläget i Blomberg. Vårt svenska huvudkontor ligger i Huddinge och tillsammans med regionkontoren i Göteborg och Malmö uppgår personalstyrkan till ca 60 medarbetare nationellt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2021-11-04

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "rMZwbBEeRO6GgT4GYPFBEw==".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Maxkompetens Konsult AB (org.nr 556667-3199)

Arbetsplats
Phoenix Contact

Jobbnummer
6096691

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: