Account Manager Till Knop Rehatek AB

Human Network Sverige AB / Säljarjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Human Network Sverige AB i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige

Human Network är ett konsultföretag som genom förtroende och relationsskapande utvecklar människor och företag. Vi arbetar med företags- och personalrelaterade frågor som t.ex. rekrytering av personal m.m. Vi erbjuder även jobb- och karriärcoachning till arbetssökanden som är mellan två jobb. Vi har vårt kontor i Halmstad. Besök oss gärna på www.humannetwork.se.

KNOP Rehatek AB är ett helägt systerbolag till KNOP Elektronik A/S i Danmark, som sedan 1973 utvecklar och producerar specialanpassade lösningar till vård- och omsorgssektorn. Våra produkter har funnits på den svenska marknaden sedan 1986 och för att ge en bättre service till våra kunder startade vi 2012 vårt svenska säljbolag KNOP Rehatek AB med placering i Halmstad. Vi har ett brett urval av olika hjälpmedelsprodukter som vi säljer till den offentliga sektorn och till de privata vårdgivarna. Vi söker nu en driven och relationsskapande Account Manager till Knop Rehatek AB som skall vidareutveckla försäljningen och marknadsföra våra förstklassiga produkter på den svenska marknaden. Läs mer om oss och våra produkter på www.knop.se.


Publiceringsdatum
2019-12-11

Arbetsuppgifter
Vill du arbeta med kvalitativa hjälpmedelsprodukter som gör en skillnad i våra brukares liv? Drivs du av ett brinnande intresse för försäljning och kundbemötande? Då kan det bli du som får möjligheten att vidareutveckla vårt försäljningsarbete mot våra kunder på svenska marknaden.

Som Account Manager på KNOP Rehatek AB kommer du att bl.a. få produktsupport av dina danska kollegor och du kommer att rapportera till vår VD på KNOP Elektroniks A/S. Du kommer att utgå från vårt kontor i Halmstad eller om du vill hemifrån till dina kunder som finns företrädelsevis i mellersta och södra Sverige. Som Account Manager har du huvudansvaret för att vidareutveckla försäljningen och marknadsföra våra förstklassiga produkter på den svenska marknaden. Du har eget ansvar mot budget, resultat och kunder. Din arbetsdag kommer att bestå av planerade kundmöten, offertarbete och nykundsbearbetning inom både den offentliga och privata sektorn. Våra kunder är bl.a. sjukhus, äldreomsorg, gruppbostäder, hjälpmedelscentraler m.fl.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter skall du:
• Fortsätta driva och utveckla försäljningen inom ditt kundsegment i enlighet med fastlagd budget.
• Planera och genomföra kundbesök hos befintliga kunder, men nykundsbearbetning blir också en del av din vardag.
• Samordna och handlägga företagets underlag vid upphandlingsförfaranden från offentliga aktörer
• Tillhandhålla enklare telefonsupport till kund
• Vid behov och önskemål hålla i produktutbildningar
• Översätta produktmanualer till svenska språket
• Delta i mässor några gånger om året

I tjänsten ingår övernattning upptill 20 dagar om året och du skall sköta en större del av det administrativa kontorsarbetet.

Din profil
För att lyckas i rollen som Account Manager ser vi att du har tidigare erfarenhet i produktrelaterad försäljning, och det är meriterande om du har erfarenhet i försäljning av tekniska produkter till offentlig sektor. Det är extra meriterande om du har kunskaper gällande hjälpmedel för handikappade och/eller erfarenhet inom upphandlingsarbete enligt LOU. Vi värderar din inställning och ditt engagemang samt din vilja att ta ansvar. Du har en god social kompetens och förmågan att skapa goda relationer. Du bör ha goda IT-kunskaper och det är meriterande om du har jobbat med systematiskt försäljningsarbete. Som person ska du vara driven, ansvarsfull, strukturerad, ödmjuk och kundvårdande. Du ska ha lätt för att samarbeta och vara lyhörd för kundernas behov. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift samt goda kunskaper i engelska och danska språket. Tjänsten förutsätter att du har ett B- körkort och en tjänstebil tillhandahålls.

Anställningsform
Heltid. Vi tillämpar marknadsmässiga anställningsvillkor och individuell lönesättning. Tid för tillträde är enligt överenskommelse.

Ansökan
Detta är ett rekryteringsuppdrag där anställningen sker på KNOP Rehatek AB, men där rekryteringsföretaget Human Network sköter rekryteringsprocessen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsulten Sinisa Bozic, sinisa@humannetwork.se. Ansök via www.humannetwork.se. Rekryteringen sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 5 januari. Alla erbjudanden om annonseringshjälp undanbedes.
Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Human Network Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Human Network Sverige AB (org.nr 556893-2858)

Jobbnummer
4996818

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Human Network Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Human Network Sverige AB: