Account Manager till fartfyllt företag

Placera Personal AB / Säljarjobb / Sollentuna
2013-01-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Account Manager till fartfyllt företag" (publicerad 2013-02-26) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Söker du ett seriöst säljjobb där din talang, vilja och ambition tas på allvar - och till högre höjder? Då har vi helt klart utmaningen för dig! Till vår kund söker vi nu en duktig account manager som vill utvecklas i sin yrkesroll!

Vår kund är marknadsledande i sin nisch och tillhandahåller kontorsteknik och tjänster som hjälper företag att bli effektivare. Här får du ta del av styrkan hos ett stort, väletablerat företag samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i en dynamisk organisation med högt i tak.

Tjänsten
I rollen som account manager kontaktar du nya kunder och erbjuder frankeringslösningar som ska förenkla deras posthantering. Kontakterna sköter du med hjälp av ett webbaserat CRM-system och du ansvarar själv för administrationen kring offerter och avtal för dina uppdrag. Du kommer ingå i ett drivet säljteam tillsammans med sex kollegor. 

Publiceringsdatum
2013-01-21

Dina arbetsuppgifter
I rollen som account manager har du följande arbetsuppgifter:

• Nykundsbearbetning och försäljning av frankeringslösningar via telefon
• Merförsäljning av nya produkter
• Administration kring offerter, avtal och liknande
• Kundbearbetning utifrån CRM

Kvalifikationer
För att passa i rollen som account manager ser vi att du har:

• Erfarenhet av försäljning
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, i såväl svenska som engelska
• Goda kunskaper i MS Office
• Tidigare erfarenhet av B2B försäljning är meriterande

Vi tror att du har en stor dos eget driv och är en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna. Du är både självgående och strukturerad i ditt arbete och vill alltid överträffa dina och arbetsgivarens uppsatta mål. 

I utbyte mot ditt engagemang och driv erbjuds du god löneutveckling och en perfekt språngbräda till en lysande säljkarriär. Du erbjuds en energisk arbetsplats med stark säljkultur, triggande tävlingar och höga ambitioner. Du har en stabil grundlön och ett mycket fördelaktigt provisionssystem. Vår kund erbjuder dig en gedigen grundutbildning i företaget, försäljningen och produkterna. 

Vill du jobba på ett företag med stora utvecklingsmöjligheter? Är du redo att anta utmaningen? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Arbetstider och omfattning
Heltid /Tillsvidare. Initialt, under ca 6 mån, arbetar du som konsult via Placera Personal för att sedan övergå till en anställning hos kundföretaget. Start omgående.

Ersättning
Fast lön + provision

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ecaterina Cavieres, Rekryterare 08-586 22 719

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Jobbnummer
1443727

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: