Account Manager till DreamLogistics

Dreamlogistics AB / Säljarjobb / Ängelholm
2019-02-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Account Manager till DreamLogistics" (publicerad 2019-04-05) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dreamlogistics AB i Ängelholm, Klippan, Borås, Göteborg, Jönköping eller i hela Sverige

Som Account Manager arbetar du med alla våra kunder, de flesta i Sverige men även vissa utländska. Som Account Manager är målet att skapa så bra förutsättningar som möjligt för en lyckad daglig drift. Du kommer utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt, med andra ord inget sälj utan istället löpande underhåll. Utöver det kommer du assistera vår Key Account Manager i det dagliga arbetet.

Idag finns en Key Account Mangager på vårt lager i Ängelholm och vi behöver nu utöka avdelningen med en Account Manager. Vi har även en KAM - avdelning i Habo vilket gör att samarbete mellan våra avdelningar kan förekomma. Uppdraget för vår KAM-avdelningen består i att vårda och underhålla relationen med våra kunder. Det görs genom uppföljningsmöten, där strategier och åtgärdsplaner tas fram som därefter ska genomföras.
Du är även med vid uppstart av nya kunder, kunder som precis signat avtal och valt att arbeta tillsammans med DreamLogistics.

Vi fortsätter växa och behöver nu dig i vårt team!

Du gillar och värdesätter våra kunder lika mycket som vi gör, och vi ser därför att du är en glad person med mycket energi. Vi ser gärna att du är driven och framförallt vill arbeta. Vi ställer oerhörda krav på vår personal, på vår organisation och på våra kunder.

Detta är du:
Som person tar du egna initiativ och har ett enormt driv med fokus på att nå mål och skapa enastående resultat. Ditt engagemang för kunden gör att du ser möjligheter i varje utmaning. Din positiva inställning sprider energi och bidrar till en god teamkänsla och ett gott samarbete.

Du arbetar idag troligtvis med något administrativt yrke, meriterande inom logistik/e-handel och känner att DreamLogistics skulle passa dig perfekt.

Detta kan du:
• Du har goda kunskaper i Office-paketet och är flytande i svenska språket (tal och skrift).
• Du har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter
• Du har tidigare erfarenheter av kundrelationer.
• Meriterande om du har tidigare erfarenhet av logistik, lager eller e-handel.

DreamLogistics AB är inne i en mycket expansiv fas. Vi fick 2015 utmärkelsen Årets Företagare som ett bevis på att vi är på väg åt rätt håll.
DreamLogistics AB arbetar med tredjepartslogistik (3PL) där vi sköter hela flödet åt våra kunder. Just nu är vi totalt runt 175 anställda där alla är väldigt drivna och trivs tillsammans. Vi har lager både i Ängelholm och Habo.

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är heltid och ska tillsättas omgående. Provanställning på 6 månader gäller för alla våra tjänster. Arbetstiden är kontorstider (08:00 - 17:00). Arbetsplats är på vårt kontor/lager i Ängelholm.

Publiceringsdatum
2019-02-19

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-24
Ange följande referens när du ansöker: ACC3

Kontakt
Julia Rudh julia@dreamlogistics.se

Företag
Dreamlogistics AB

Adress
Dreamlogistics AB
Produktionsvägen 10a
26278 Ängelholm

Kontorsadress
Produktionsvägen 10a

Jobbnummer
4622843

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dreamlogistics AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dreamlogistics AB: