Account Manager till Customer Development
Alektum Group / Säljarjobb / Göteborg
2017-11-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Account Manager till Customer Development" (publicerad 2017-11-14) ⬅️
Visa alla säljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alektum Group i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Alektum Group utvecklas och växer i snabbt takt. Nu rekryterar vi en ny Account Manager somvill vara en bidragande del på vår spännande tillväxtresa.
TJÄNSTEN
Som Account Manager är du placerad i Göteborg och tillhör Customer Development-teamet, som i dag består av tre personer. De ansvarar för att proaktivt vidareutveckla Alektums befintliga kunder utifrån hela vår produktportfölj.
I rollen somAccount Manager är du mycket betydelsefull för bolagets fortsatta tillväxt. Tillsammans med övriga i teamet ansvarar du för att långsiktigt och strategiskt underhålla och vidareutveckla befintliga kunder, men också att skapa meraffärer utifrån Alektums produktportfölj.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden för rollen består bl.a. av:
• Övergripande ansvar för våra kunder inom B2B och fastighet
• Stötta medarbetare/grupp (Operations/IT) vid leverans av nya uppdrag
• Underhålla och utveckla befintliga kunder I hela värdekedjan
• Kommunicera kundbehov för nuvarande och framtida erbjudanden internt/externt
• Långsiktigt och strategiskt arbeta mot uppsatta mål med specifika nyckeltal
• Skapa fortsatt högt förtroende hos kunderna om Alektums produkter
• Samverka med säljare kring specifika områden och kunder
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden för teamet:
• Att proaktivt utveckla kunderbjudandet
• Att Alektum Groups erbjudande är det som större kunder efterfrågar - idag och imorgon
• Att ha bred kunskap, kännedom och förstå kundernas verksamhet, utmaningar, behov och marknad
• Samverka med stora delar av Alektum i hur kundhantering/vård/underhåll sker för att skapa den bästa tänkbara kundupplevelsen
• Att se till att arbetsrutiner efterlevs och att CRM-system är uppdaterat
• Att proaktivt utveckla kunderbjudandet
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg.
VEM SÖKER VI?
Vi tror att du har ett brinnande intresse för att skapa förtroende hos kunderna och att du trivs med att arbeta i en resultatdriven miljö. Du är självgående, social, kommunikativ, lösningsorienterad, ansvarstagande och känner dig trygg i kontakten med allt från vd till marknadschefer på små till stora bolag.Ett krav är att du tidigare har arbetat i en likvärdig roll inom Credit Management och det är meriterande om du har erfarenhet från fastighetsinkasso och B2B.Teamet har ett positivt, öppet, trevligt och kreativt klimat där Fredrik, som blir din närmsta chef, kommer göra allt för att ni ska lyckas tillsammans.
INTRESSERAD?
Välkommen med din ansökan senast 30 november 2017. Urval och intervjuer sker löpande, vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN?
Om du vill veta mer om tjänsten är di välkommen attkontakta rekryterande chef Fredrik Rudhede, Vice President Customer Development,
fredrik.rudhede@alektumgroup.com (mailto:
fredrik.rudhede@alektumgroup.com) eller på telefon: 0709-43 44 00.
Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Isabell Konjic, HR Partner,
isabell.konjic@alektumgroup.com (mailto:
isabell.konjic@alektumgroup.com) eller 0733-144642.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2017-11-06Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIsabell Konjic
isabell.konjic@alektumgroup.comFöretagAlektum Group
AdressAlektum Group
Nils Ericsonsgatan 17
41103 Göteborg
KontorsadressNils Ericsonsgatan 17, Göteborg
Jobbnummer 3786363
Observera att sista ansökningsdag har passerat.