Account Manager till Azolver!

Azolver Svenska AB / Säljarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Azolver Svenska AB i Sollentuna

Azolver grundades 1974 under namnet Pitney Bowes Svenska AB. Pitney Bowes är idag den globala marknadsledaren inom posthantering.
Azolver är idag ett företag med en ledande position inom posthantering i Sverige och finns i Norden, Schweiz och Italien. Azolver Groups backoffice ligger i Estland som stödjer Azolvers affärsområden med ekonomi, kundsupport, IT, mjukvaruutveckling och andra administrativa funktioner. Azolvers IT-infrastruktur är helt molnbaserad, inklusive ERP, CRM, och telefoni.
Vi behöver stärka upp vårt Supplies Sales-team och söker nu en Account Manager som har erfarenhet att jobba som säljare inom B2B!
Du välkomnas till ett trevligt gäng där du kommer att spela en viktig roll för våra kunder och även internt! Vårt Supplies Sales team säljer tillbehör för våra posthanteringsprodukter samt produkter såsom trycksaker, etiketter, toner och kopieringspapper m.m.

Publiceringsdatum
2022-03-03

Dina arbetsuppgifter
Som Account Manager ansvarar du för driva din egen försäljning genom att sälja lösningar till nya och aktuella kunder inom tilldelad kundstock. Nu söker vi dig som främst kommer arbeta med vår nykundsbearbetning samt öka vår merförsäljning av nya produkter till våra befintliga kunder. Du drivs av att sälja in nya lösningar och att bygga upp något nytt!
Du arbetar aktivt med utgående samtal mot nya samt befintliga kunder.
Du hittar nya kunder och bearbetar befintliga med att sälja in nya produkter.
Du arbetar aktivt mot uppsatt budget, resultat samt aktivitetsmål.
Du säkerställer långsiktiga kundrelationer samt kundnöjdhet.
Du lämnar leads (affärsmöjligheter) till andra säljavdelningar inom Azolver för att öka vår merförsäljning.
Du arbetar med kontinuerlig administration och underhållning/uppdatering i vårt affärssystem Oracle NetSuite.

Profil
Som person är du självgående med en förmåga att effektivt planera och dokumentera dagliga säljaktiviteter. Förmåga att driva processer framåt med en vilja att utveckla och förbättra servicenivån till våra kunder. Vidare ser vi att du:
Är optimistisk - viljan att se det positiva.
Kan påverka andra, ha inflytande.
Vill utvecklas och är driven - gillar utmaningen att sälja in nya lösningar och drivs av det.
Vill ha utmaningar - viljan att ta sig an svåra uppgifter och mål.
Omdöme - förmåga att fatta avvägda beslut eller komma fram till förnuftiga slutsatser.
God känsla för siffror och rimlighetsbedömning.
Förändringsbenägen - orädd för nya utmaningar/situationer och välkomnar förändringar.

Erfarenhet och kvalifikationer
Tidigare erfarenhet inom försäljning inom B2B.
Tidigare arbete med uppsökande försäljning genom telefon.
Du har arbetat i CRM-system tidigare och gärna att du har erfarenhet av Oracle NetSuite
Du har erfarenhet av nykundsförsäljning.
Tidigare erfarenhet av försäljning av trycksaker och kontorsprodukter är meriterande.
Önskvärt med två år av liknande försäljning.

Vi sitter i ljusa fräscha lokaler i Häggvik, Sollentuna norr om Stockholm. Företaget har kollektivavtal.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Hög fast grundlön + provision.
Vid eventuella frågor kan du kontakta oss på kontakt.se@azolver.com.
Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Azolver Svenska AB
Hammarbacken 12
19149 SOLLENTUNA

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Azolver Svenska AB (org.nr 556061-6533)
Hammarbacken 12 (visa karta)
191 49  SOLLENTUNA

Kontakt
Sales Manger
Rebecca Goldberg
kontakt.se@azolver.com

Jobbnummer
6398008

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Azolver Svenska AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Azolver Svenska AB: