Account Manager till Apples ledande Premium Reseller

Closers AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Closers AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Knivsta, Uppsala eller i hela Sverige

Digital Inn är Nordens ledande Apple Premium Reseller - Vi erbjuder flest konsulter, premiumverkstäder, servicetekniker och största tjänsteutbudet inom B2B, vilket gör oss till Sveriges största, och mest välmeriterade Apple-partner.

Digital Inn grundades 2008 och omsätter i år närmare en halv miljard och blir nu, genom förvärvet av det anrika Macoketet, Nordens ledande B2B Apple Premium Reseller och får sammantaget 11 butiker och 5 större serviceverkstäder - Digital Inn innehar den högsta kvalitetsstämpel en återförsäljare kan få från Apple.

Ansvarsområde

Som Account Manager kommer du att arbeta med att öka försäljningen för Apples produkter mot en given företagsbransch och ett geografiskt område. Din huvudsakliga uppgift kommer att bestå av att ansvara för en egen kundportfölj som du löpandes bearbetar och expanderar. Detta gör du genom att upprätthålla en god relation med befintliga kunder samtidigt som du kontinuerligt ansvarar för nykundsbearbetning i det givna distrikt du ansvar för.

Du arbetar nära din försäljningschef och får löpandes kvalitativ coachning samtidigt som ni tillsammans skapar en tydlig målplan för aktivitet och resultat. Avrapportering sker veckovis.

Erfarenhet och kompetens
För att lyckas i den här rollen tror vi att du har 3-5 års erfarenhet av fältförsäljning "Business to Business", då kundbesök kommer att vara en stor del av dina vardagliga arbetsuppgifter.
Då Digital Inn kommer att ge dig goda incitament att växa inom bolaget ser vi att du är en person som planerar arbetet i förväg, organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller deadlines. Du förväntas ha ett affärsmässigt förhållningssätt genom att fokusera på kostnader, intäkter, vinster och marknader. Du är van vid att föra affärsdialog på hög nivå i svenska företag. Du har även dokumenterad erfarenhet av förhandlingar och affärsavslut.

Vi tror att dina personliga egenskaper och intresse genomsyras av ett genuint engagemang för Apples produkter, hög social kompetens, ett stort ansvarstagande gentemot befintliga som nya kunder och en förmåga och drivkraft att arbeta mot tydligt uppsatta mål.

I din ansökan vill vi att du styrker följande:

•        Allmänbildad, skall kunna styrkas med högskoleprovsresultat på minst 1,7 eller motsvarande.

•        Levererat över sin budget senaste 2 åren.

•        Tävlingsinriktat med bevis på segrar, t.ex. årets säljare, årets butikschef på en stor erkänd kedja,     SM Guld, Silver eller Brons i en idrott alt. utövande extremsport.

•        Bevis på entreprenörskap, t.ex. drivit eget företag under skoltiden.

•        Akademisk utbildning eller motsvarande meriter.

•        Mycket goda kunskaper i Word, Excell och PowerPoint.

•        Mycket goda kunskaper i minst ett CRM system.

•        Mycket goda kunskaper i skriftlig och muntlig svenska.

•        Utöver detta hanterar du det svenska språket obehindrat både i tal och skrift.

Då tjänstebil (BMW) ingår i din tjänst är det ett krav att du har B-körkort. Stationeringsort Stockholm.

Digital Inn erbjuder dig:

Du kommer att få en tydlig karriärstrappa för att avancera i din roll i ett snabbt växande och framgångsrikt företag. Du kommer få möjligheten att representera Nordens ledande Apple partner. Du kommer att erhålla gedigen utbildning i Apples produkter och ett professionellt säljstöd i form av kontinuerlig coachning från meriterade och kompetenta ledare och tydligt uppsatta mål. Du kommer att utgå ifrån fräscha lokaler centralt i Stockholm samt även få tillgång till tjänstebil.

Grundläggande anställningsvillkor

Omfattning: Heltid.

Lön: Fast lön + provision.

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2013-05-17

Så ansöker du
Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarige - Fredrik Thulin.

fredrik.thulin@closers.se

0709773199

CLOSERS

Closers rekryterar kvalificerade säljare. Vi är ett nischat bemannings- och rekryteringsföretag som är specialiserade på att förmedla nyckelroller inom försäljning. Vi vet hur otroligt viktigt det är att ha människor med rätt kompetens, inställning och personligt driv i sin säljorganisation för att upprätthålla och öka företagets framgång. Vi säkerhetsställer alltid att våra rekryteringuppdrag är väl anpassade utifrån våra kunders behov genom en professionell och gedigen rekryteringsprocess där vi använder oss av olika tester och case. Att anlita oss som bemannings- eller rekryteringsföretag är ett kostnadseffektivt sätt för er att spara dyrbar tid samtidigt som ni får hjälp med att hitta rätt kompetens.  Closers är företaget av säljare för säljare.

info@closers.se

08-410 09 840

www.closers.se

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-06-21
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Robert Conzato

Företag
Closers AB

Adress
Closers AB
OLOF PALMES GATA 13
11137 Stockholm

Jobbnummer
1555635

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Closers AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Closers AB: