Account Manager Solutions!

Maxkompetens Sverige AB / Säljarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Sverige AB i Sollentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Upplands-Bro, Täby eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-04-06

Arbetsuppgifter
Vi behöver stärka upp vårt team och söker nu dig som har erfarenhet att jobba som Account Manager inom B2B!

Du välkomnas till ett trevligt gäng där du kommer att spela en viktig roll för våra kunder och även internt! Vårt Solution team säljer lösningar för molnbaserad spårning för att definiera, spåra, hantera, söka och rapportera våra kunders tillgångar till exempel post, paket eller andra fysiska tillgångar. Teamet säljer även Azolvers övriga posthanteringsprodukter.

Som MAM Major Account Manager Solution ansvarar du för driva din egen försäljning genom att sälja lösningar till aktuella kunder inom tilldelat affärsområde/kundstock alternativt med nykundsbearbetning.

• Du besöker kunder fysiskt och ansvarar för att bygga upp din kundstock och bearbeta dem genom hela säljcykeln, från utgående samtal med ny eller befintlig kund till avslut/påskrivet avtal. Därefter vårdar du kundrelationen över tid.

• Du arbetar aktivt mot uppsatt budget, resultat- samt aktivitetsmål

• Du säkerhetsställer långsiktiga kundrelationer samt kundnöjdhet

• Du har direkt kontakt med vår samarbetspartner för hyreslösningar och upprätthåller ett gott samarbete

• Du lämnar leads (affärsmöjligheter) till andra säljavdelningar inom Azolver för att öka vår merförsäljning

Vi har många kunder i Västra Götaland, vilket möjliggör att även ha vårt kontor i Göteborg som utgångspunkt. Resor kan bli mellan 5-10 övernattningar per år.

Profil
Du är självgående med en förmåga att effektivt planera och dokumentera dagliga säljaktiviteter. Förmåga att driva processer framåt med en vilja att utveckla och förbättra servicenivån till våra kunder. Vidare ser vi att du:

• Är optimistisk - viljan att se det positiva

• Kan påverka andra, ha inflytande

• Vill ha utmaningar - viljan att ta sig an svåra uppgifter och mål

• Omdöme - förmåga att fatta avvägda beslut eller komma fram till förnuftiga slutsatser

• God känsla för siffror och rimlighetsbedömning

• Tekniska färdigheter är meriterande

Erfarenhet och kvalifikationer

• Tidigare erfarenhet inom försäljning inom B2B

• Tidigare arbete med uppsökande försäljning genom fysiska kundmöten

• Du har arbetat i CRM-system tidigare och gärna att du har erfarenhet av Oracle NetSuite

• Du har erfarenhet av att sälja komplexa lösningar

• Minst eftergymnasial utbildning och minst fem år av liknande försäljning eller motsvarande kombination

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Placering i Stockholm eller Göteborg. Eftersom vi arbetar aktivt med mångfald och en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här rollen.

I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Maxkompetens. Vid eventuella frågor kan du kontakta malin.rangstedt@maxkompetens.se

Välkommen med din ansökan! Du kan söka utan CV!

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Företaget
Med 45 år av innovation levererar Azolver programvara, maskinvara och tjänster som integrerar fysiska och digitala kommunikationskanaler. Azolver hjälper allt fler företag att utöka sin verksamhet genom avancerad hantering av kundkommunikation.

I februari 2019 förvärvades Pitney Bowes Svenska AB av Bavaria Industries Group AG och bytte kort därefter namn till Azolver.

Azolver fortsätter att leverera lösningar för post- och pakethantering från den globala marknadsledaren Pitney Bowes. Azolver är generalagent för Pitney Bowes hela sortiment. Azolver introducerar även nya lösningar som hjälper företag att minska kostnader och förbättra processer.

Vi gör det möjligt - genom innovation levererat med kunskap.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön + provision

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Maxkompetens Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "8168".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Maxkompetens Sverige AB (org.nr 556647-6957), http://www.maxkompetens.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Malin Rangstedt
malin.rangstedt@maxkompetens.se

Jobbnummer
6514676

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Sverige AB: