Account Manager med konsultansvar

Arena Personal AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-10-06

Om tjänsten
Vi söker en ny medarbetare som vill bli en del av vårt framgångsrika team och arbeta som säljande konsultchef med bemanning och rekrytering inom tjänstemannasektorn. Vi söker i första hand dig som kan tillträda en ny tjänst omgående.
Tjänsten är mycket varierande, utvecklande, rolig och utmanande. Arbetet innebär att du är ansvarig för ett antal kunder och konsulter, vilket innefattar bl.a. annonsering, urval och intervjuer, matchning och personalansvar med kund- och medarbetarbesök. Samtidigt kommer du även ha fokus på relationsdriven försäljning av tjänster inom bemanning och rekrytering. Det innebär att du kommer att arbeta med merförsäljning hos befintliga kunder och nykundsbearbetning.
Tillsammans med Arbetslivsresurs och våra samarbetspartners har vi nu en komplett HR-plattform att erbjuda våra kunder och därmed ett unikt erbjudande i branschen.
För att passa som säljande konsultchef hos oss på Arena Personal delar du våra värderingar som är personlig, engagerad och professionell. Vi har ett genuint intresse för människor och värnar om våra kunder, medarbetare och kollegor. Vi har lång erfarenhet av relationer och bygger vår verksamhet på goda kontakter och därför är varje medarbetare och kund hos oss mycket viktig för vår framgång.

Profil
Vi söker dig med erfarenhet av tjänsteförsäljning från bemanning och rekryteringsbranschen. Det är meriterande om du tidigare har jobbat som konsultchef eller i en liknande roll. Vi tror att du har en akademisk examen som personalvetare eller motsvarande. En stor del av arbetet innebär att matcha kandidater mot uppdrag hos kunder och därför är det viktigt att du kan lyssna, analysera och vara lyhörd för både kunder och konsulters behov. Du ska tycka det är roligt att skapa relationer med kunder och konsulter. Du är förtroendeingivande och trygg i dig själv. Du har ett affärsmässigt sätt och kan fatta professionella beslut vad gäller avtal, villkor och liknande. Du är en drivande person som gillar utmaningar, är resultat- och lösningsorienterad samt vill hitta det bästa att erbjuda kunden. Du är van att jobba mot uppsatta mål och gillar ett bra tempo. För att passa i vår arbetsgrupp bör du även vara en framåt och positiv person med humor och arbetsglädje.
Mycket god datavana är ett krav samt att du behärskar MS Word, Excel och Outlook. Eftersom det ingår att göra kund- och medarbetarbesök i tjänsten är det viktigt att du har B-körkort.

Vi erbjuder

Vi erbjuder ett omväxlande och utmanande arbete där du får möjlighet att växa i din yrkesroll. För rätt person finns stora möjligheter att utvecklas inom koncernen. Vi sitter i attraktiva lokaler centralt i Stockholm och har vi en modern arbetsplats, som vi delar tillsammans med vårt systerföretag Arbetslivsresurs. Vi arbetar i ett öppet aktivitetsbaserat kontorslandskap som inbjuder till samarbete och utveckling. Detta är en heltidstjänst som ska tillträdas omgående med hänsyn tagen till eventuell uppsägningstid. Vi erbjuder en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning under sex månader
Vi är ett personligt, engagerat och professionellt gäng som har mycket bra sammanhållning. Om du är en lagspelare som har nära till skratt kommer du att trivas hos oss.

Om verksamheten

Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs och Impact ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-10
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2608
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jens Linde

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2465932

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: