Account Manager med erfarenhet av CX och kundresan
Hero AB / Säljarjobb / Stockholm
2025-08-25
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om oss på HERO
Vi är ett specialiserat konsultbolag inom Customer Service,Customer Experience (CX) och transformationsledning. Vår mission är att hjälpa organisationer att skapa kundresor i världsklass - med datadrivna insikter, smart automation och förflyttningar som verkligen gör skillnad.
Vi är i en expansiv fas och söker nu en Account Manager med bakgrund inom CX som vill vara med att utveckla både våra kundrelationer och vårt bolag.
Rollen
Som Account Manager hos oss får du en unik möjlighet att kombinera affärsdriv med din erfarenhet av CX. Du kommer att:
Ansvara för hela säljcykeln - från prospektering till avtal.
Vara en rådgivande partner som förstår våra kunders CX-utmaningar och översätter dem till värdeskapande lösningar.
Identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter
Bidra till vår tillväxtresa genom att bygga långsiktiga relationer med beslutsfattare på hög nivå.
Arbeta nära vårt interna leveransteam samt våra konsulter inom AI och transformationsledning, vilket gör att du alltid har spetskompetens i ryggen.
Vem vi söker
Vi letar efter dig som brinner för kundupplevelse men också har en stark kommersiell ådra. Du är trygg i dialoger med beslutsfattare och har en förmåga att vinna förtroende snabbt - inte minst för att du själv kommer från CX-världen och talar kundernas språk.
Vi tror att du har:
Erfarenhet av försäljning, affärsutveckling eller kundansvar inom CX, CRM, digital transformation eller liknande.
Förståelse för vad som driver en förstklassig kundresa och hur man bygger den.
Dokumenterad erfarenhet av att skapa tillväxt genom försäljning.
Förmågan att kombinera strategi och affär med empati och kundförståelse.
Vi erbjuder dig
Möjligheten att vara med på en tillväxtresa i ett bolag i framkant.
Ett nära samarbete med ett erfaret internt team samt av CX- och transformationskonsulter.
Flexibilitet, korta beslutsvägar och en kultur som värdesätter mod, innovation och resultat.
Goda utvecklingsmöjligheter - både affärsmässigt och personligt.
Är du den vi söker?
Om du vill kombinera affärsutveckling med CX-expertis, och brinner för att skapa kundresor som gör skillnad, vill vi gärna träffa dig!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hero AB (org.nr 556797-2533),
http://www.hero.se Arbetsplats Hero
Kontakt Johan Iggbom
johan.iggbom@hero.se 0701544361 Jobbnummer 9474710