Account Manager inom IT

Mybw Office Management Document Solution AB / Säljarjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mybw Office Management Document Solution AB i Linköping, Solna, Stockholm, Göteborg, Helsingborg eller i hela Sverige

Vi på Office Management strävar efter att göra varje arbetsdag framgångsrik för våra kunder. Vi strävar alltid efter att ligga i framkant för att kunna skapa morgondagens mest effektiva lösningar. Just nu söker vi dig som vill vara en del av vår resa genom att skapa värde för våra kunder i rollen som Account Manager i Linköping.

Är du driven, självgående, ansvarstagande med erfarenhet av komplex försäljning. Då kan detta vara en roll för dig. Sök tjänsten redan idag.

Om rollen
Tillsammans med övriga kollegor kommer du bidra till att skapa rätt förutsättningar för att ge våra kunder den bästa möjliga IT-lösningen, så att de kan möte kraven om att ha en optimal IT-miljö. Vi har högt förtroende hos våra kunder och för oss är det viktigt att vi hjälper till, gör skillnad och skapar värde för kunderna.

Du kommer till ett erfaret team som tillsammans alltid strävar efter att skapa långa hållbara kundrelationer. Vi arbetar mycket med referensförsäljning och därför tror vi att du liksom oss ser att social selling är en viktig del för att vara top of mind hos både befintliga och nya kunder.

Du blir en central del i den strategiska, taktiska och operativa bearbetning av prospekts och kunder och förväntas ta ett helhetsgrepp om din kundstock. Du har tidigare arbetat med komplexa långsiktiga kundrelationer där du tagit en aktiv rådgivande roll och förväntas därmed snabbt kunna driva dina affärer självständigt. Du förväntas även att ta fullt ansvar för din säljbudget och arbetar strukturerat genom hela säljcykeln

Publiceringsdatum
2023-05-15

Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder våra kunder helhetslösningar inom IT, såsom IT-drift, molnbaserade tjänster och support. Vi arbetar med värdeskapande försäljning, med ett skarpt erbjudande som ger dig möjlighet att utveckla kunderna inom området. Ditt primära fokus kommer vara försäljning av våra IT-tjänster till företag i Linköping med omnejd.

Du kommer bland annat att;

• Utveckla och stärka relationen med dina befintliga kunder

• Bidra till ett nära samarbete med våra samarbetspartners

• Identifiera nya affärsmöjligheter och segmentering

• Potentialanalys och referensförsäljning

• Skapa långsiktiga relationer med dina kundkontakter

• Nykundsbearbetning

Profil
• Erfarenhet av försäljning av större kundportföljer
• B2B-försäljning

• Socail Selling

• Analys av kunddata

• Erfarenhet av att arbeta med it-relaterade tjänster eller produkter
• B-körkort
• Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift

Dina personliga egenskaper
För att trivas i rollen måste du vara van att planera och genomföra relevanta kundaktiviteter. Du trivs i en rådgivande roll där du hjälper kunder i beslutsresa och skapar snabbt ett högt kundförtroende.

Du drivs av att göra skillnad och förstår att självledarskap är avgörande och ser en coachande chef som en del av framgången för en säljorganisation. Du vill vara del av ett team som stöttar varandra och ser det som en självklarhet att sprida positiv energi. Du motiveras troligen av att utvecklas i din roll och av att ständigt överträffa dig själv.

Du är van att analysera kundbeteenden baserat på data och förstår hur denna data kan skapa ökat kundvärde. Du är lösningsorienterad och ansvarstagande med en hög närvaro som skapar värde för dina kunder. Du har förmåga att snabbt bygga förtroende och långsiktiga relationer där kommunikation och kalibrerings av förväntan faller sig naturligt för dig.

För oss på Office Management är det viktigt att vi gör skillnad, där vi alla bidrar och du delar gärna med dig av dina insikter till resten av teamet, med målet att skapa hög kundnöjdhet

Vad kan vi erbjuda dig
Du kommer till en organisation som blivit Great Place to Work-certifierade flera år i rad. Vi trivs tillsammans och ser det som en självklarhet att dela med oss av kunskap, kompetens och insikter.

För oss är work life balance viktigt. Våra chefer är närvarande, vi har en inkluderande arbetsplats och ger alltid rätt förutsättningar för våra medarbetare att utvecklas. Vi satser långsiktigt på våra medarbetare och du börjar din resa hos oss genom en gedigen onboardning.

Vårt erbjudande omfattas bland annat av;

• En timmes träning på arbetstid varje vecka
• En timmes utbildning/förkovring på arbetstid varje vecka
• Möjlighet till tjänstebil
• Great Place to Work-certifierad arbetsplats 2020, 2021, 2022, 2023
• O.M Care: rikslunchkort, friskvårdsbidrag och förmånsportalen Benify

Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta vår Talent Acquisiton Carolina Degerkvist på carolina.degerkvist@officemanagement.se

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mybw Office Management Document Solution AB (org.nr 556483-4371), http://www.officemanagement.se/

Arbetsplats
Office Management

Kontakt
Carolina Degerkvist
carolina.degerkvist@officemanagement.se

Jobbnummer
7775899

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mybw Office Management Document Solution AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mybw Office Management Document Solution AB: