Account Manager för B2B och det professionella segmentet!

Brilliant People AB / Säljarjobb / Stockholm
2020-04-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Account Manager för B2B och det professionella segmentet!" (publicerad 2020-04-23) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brilliant People AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

ASKO stärker sin närvaro i Stockholmregionen och söker i samband med det en vass Account Manager till ASKO Professional för att öka medvetenheten om varumärket på den svenska marknaden. Om du är entusiastisk och har framåtanda, är bra på att samverka med andra och effektiv på att skapa relationer är det kanske dig vi söker.

Vad innebär tjänsten? Som ASKO Account Manager för B2B är du ASKOs ansikte utåt som ambassadör. Det innebär att du presenterar varumärket, både vid fysiska kundmöten och via telefon. Du fungerar som operativ nyckelperson och din främsta uppgift är att säkerställa produktexponering och produktkännedom hos återförsäljare och partners. Du ansvarar också för en kompetent introduktion av ASKOs professionella produkter för både befintliga och nya återförsäljare/partners. En annan uppgift är att skapa relationer till nya kunder. I din roll som Account Manager har du ett nära samarbete med Head of Sales och vår Country Manager hos ASKO Sverige.

Din roll innebär:
Planera och genomföra kundbesök
Presentera och sälja ASKO Professionals produktsortiment
Underhålla relationen till befintliga kunder
Skapa nya kundrelationer för din och ASKO Professionals portfölj
Hålla budget och uppnå både personliga och teamdefinierade mål
Ha koll på CRM-system. ASKO Professional använder Salesforce
Rapportera resultat i Salesforce
Arbeta en dag i veckan på en av våra kunders kontor
Resor varje månad
Samarbeta med lokala distriktschefer

Tjänsten kräver en del resor och du får därför tillgång till bil i tjänsten. Du besöker primärt återförsäljare och partners som ASKO samarbetar med. En del av tiden ägnas också åt planering och administrativa uppgifter. Övernattning på annan ort kan förekomma.

Vem söker vi? Vi söker en professionell, nyfiken och utåtriktad person som är fast besluten att skapa effektiva resultat och nå nya höjder med ASKOs varumärke. Du ska ha ett stort engagemang för dina säljuppgifter och inte vara rädd för en riktig utmaning. Den Account Manager vi söker ska också tänka kritiskt för att kunna fatta rätt beslut och samtidigt ha social kompetens som gör att man är uppmärksam och förstående gentemot kunder och partners. Vi ser gärna att du som person är inspirerande och har förmåga att att övertyga och motivera andra.

Du bör alltid vara hungrig att lära dig mer, utvecklas inom ditt specialområde och kunna använda ny information för att lösa aktuella och kommande problem. Samtidigt söker vi någon med en flexibel profil, som på ett effektivt sätt tar sig an förändringar och som kan bidra med nyskapande och kreativa lösningar.

Du ska ha följande kompetens:
Körkort klass B
3-7 års erfarenhet av B2B Account Management
Säljkompetens vad gäller potentiella kunder - också via telefon
Effektiv vad gäller att skapa och underhålla goda kundrelationer
Förmåga att arbeta med komplexa kunder och bidra med lösningar av hög kvalitet
Kan göra prognoser och beräkna lösningar i relation till egna nyckeltal
Är social och pålitlig
Är disciplinerad och kan planera din egen arbetsdag
Har god kunskap i MS Office-paketet
Van vid affärsresor varje månad
Pratar och skriver flytande svenska och engelska

Vad kan ASKO erbjuda? Hos ASKO får du möjlighet att arbeta med ett innovativt och exklusivt varumärke som skapar värde för våra kunder. Du kommer att bidra till att öka varumärkets aktivitet inom segmentet i Sverige. I din vardag träffar du återförsäljare, kunder och partners och får in en fot i en spännande och motiverande bransch. Här får du utveckla dina färdigheter inom försäljning, utveckling av relationer, tekniska kunskaper och B2B.

Du anställs hos Salemate Europe, i Solna, med omnejd.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2020-04-07

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Brilliant People AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Brilliant People AB (org.nr 556945-2245)

Arbetsplats
Brilliant People

Jobbnummer
5182072

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brilliant People AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brilliant People AB: