Account Manager
Randstad AB / Säljarjobb / Göteborg
2024-12-02
Visa alla säljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-12-02Dina arbetsuppgifterHar du ett brinnande intresse för försäljning och vill arbeta i en miljö som präglas av gemenskap, engagemang och resultat? Drivs du av att skapa långvariga relationer och leverera resultat? Vill du vara en del av ett företag med stora möjligheter? Ansök redan idag!
På Supplies/Procurator söker vi nu en passionerad och kundorienterad person som vill bli vår nästa Account Manager med inriktning mot Facility i Göteborg. Som Account Manager kommer du att arbeta med att upprätthålla och utveckla affärer hos bolagets befintliga kundstock. Du vårdar samarbetet och arbetar även aktivt med nya kunder för att bygga upp regionen och därför är du ofta ute och besöker dina kunder. Du har en viktig roll i att säkerställa kundnöjdhet och goda relationer samt arbetar mot uppsatta mål för ökad försäljning. Dina kontrakt består av allt från mindre bolag till större upphandlade avtalskunder.
I din roll som Account Manager blir du en del av vårt säljteam där dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att marknadsföra och sälja företagets produkter och produktlösningar med målet att i högsta möjliga utsträckning tillgodose kundens och det egna företagets intresse vad gäller kvalitet, miljö och ekonomi. Detta genom personliga besök, informera, rådgöra och sluta avtal med företagets kunder. I din roll ansvarar du för egen försäljningsbudget och resultat.
Arbetet går till stor del ut på att skapa ett varaktigt kontaktnät med befintliga och nya kunder. Vid kundkontakter krävs att man i rollen som Account Manager kan presentera företaget, produkterna och lösningar på ett förtroendegivande sätt. Befattningen har många interna kontakter med stödfunktioner inom företaget för att kunna tillgodose kundernas önskemål och behov.
Rollens uppgift är att sälja konkurrenskraftiga lösningar, produkter till rätt pris och kvalitet. För detta krävs en kreativ och analytisk förmåga. I rollen kräver god kännedom om företagets samlade erbjudanden till kunden samt kännedom om marknaden och konkurrenter.
Du utgår ifrån vår nya butik i Göteborg och merparten av din tid är du på kundbesök. Vid behov kommer du att stödja teamet i butiken och det känns viktigt att du blir en del av detta team också. Du har ett mycket nära samarbete med kunder och leverantörer. Vi erbjuder en gedigen introduktionsplan för att du ska kunna erbjuda våra kunder bästa tänkbara service. Du ansvarar för varje enskilt uppdrag och ett effektivt och professionellt kundbemötande.
Varm välkommen med din ansökan!
Sista dag att ansöka är 2024-12-19.
För information: Rekryteringen sker i samband med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simona Möller via e-post:
simona.moller@randstad.seAnsvarsområden
Arbeta med befintliga kundrelationer samt utveckla dessa med nya sortiment
Säkerställa kundnöjdhet och arbeta med förbättringar
Arbeta mot nya kunder
Vara en ambassadör för våra varumärken
Säljadministration, typ Super Office, SAP m.m.
KvalifikationerGymnasiekompetens
3-4 års relevant erfarenhet av försäljning med dokumenterad erfarenhet av att arbeta inom B2B försäljning och kundrelationer
God dator- och systemvana
God Svenska och engelska i tal och skrift.
Möjlighet att resa i tjänsten
B-körkort
Meriterande
Erfarenhet från branschen
Eftergymnasialutbildning inom sälj
För att trivas i rollen som Account Manager behöver du vara självgående och ansvarstagande samt ha ett gediget intresse för försäljning. Du motiveras av att arbeta mot uppsatta mål och visar en ödmjukhet som tar dig framåt. Du skapar snabbt ett förtroende hos dina kunder och är en naturlig relationsskapare som alltid gör det lilla extra. Dessutom är du en god kommunikatör och flexibel i ditt förhållningssätt.
Om företagetSupplies Direct AB
1 Jan 2023 fusionerades samtliga Supplies Directbolag till ett. Vi är vi fyra starka, ledande enheter med städbutik och lager under moderbolaget Procurator, som i sin tur är del av OptiGroup.
Procurator och dotterbolaget Supplies Direct förser kunder i Sverige med städprodukter, hygienartiklar, kläder, personlig skyddsutrustning, förpackningslösningar och restaurangartiklar, genom ett brett sortiment av produkter från ledande varumärken. Vi är flera ledande lokala städgrossister som går under namnet Supplies Direct. Våra städbutiker erbjuder professionella städartiklar, kraftfulla städmaskiner, service på städmaskiner samt arbetskläder och skor för lokalvårdare. För maximal leveranssäkerhet använder vi våra egna lastbilar.
Med kunskap, utbildning och innovativa lösningar, förenklar vi vardagen för kunder inom industri, bygg och transport, livsmedel, serviceföretag och offentlig sektor. Vi är stolta över att kunna erbjuda det bredaste och mest intelligenta autonoma maskinsortimentet på marknaden.
Vi erbjuder både köp, leasing och funktionshyra av såväl städrobotarna som traditionella städmaskiner i olika storlekar och varianter från branschledande märken.
I koncernen ingår Procuratorbutiker på 15 orter - från Luleå i norr till Malmö i söder, samt 4 städbutiker och kompetenscenter under namnet Supplies Direct.
Ersättning Ej specificerad
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Supplies Direct AB
Kontakt Simona Möller
simona.moller@randstad.se +4670793245 Jobbnummer 9040951