Account Manager

Docusolution AB / Säljarjobb / Stockholm
2012-01-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Account Manager" (publicerad 2015-08-02) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Docusolution AB i Stockholm

Vill du sälja utskriftslösningar till företag?
Vi söker ytterligare 2st drivna Account Managers.

DocuSolution AB tillhör en rikstäckande kedja av företag och personer med hög kompetens och är Xerox primära återförsäljare. DocuSolution startade 2005 och har på endast några år blivit en av Xerox mest framgångsrika återförsäljare. Företagets huvudfokus är att leverera den bästa lösningen gällande dokumenthantering såsom utskrift, kopiering, skanning, fax och mjukvaror.

Som säljare är du givetvis ute mycket hos kund men när du väl är inne sitter du i nya och fräscha lokaler omgiven av unga, trevliga och drivna kollegor!

Arbetsbeskrivning: Arbetet som säljare innebär att göra prospektering, boka kundbesök, genomföra kundbesök samt göra behovsanalyser. Utifrån kundens behov skapar du olika förslag och offerter som du sedan presenterar för kund. Du bygger upp din egen kundstock från början men bearbetar dina kunder på ett sätt som skapar relationer vilket ger befintliga kunder som återkommer. Du gör affärer med beslutsfattare på ledningsnivå, såsom VD, ekonomichef, marknadschefer osv. Till din hjälp har du ett säljstödsystem, fri mobil samt dator. Företagen är verksamma i Stockholmsområdet och det är där du gör dina affärer. Som anställd på Docusolution har du goda möjligheter att avancera inom företaget.

Kompetenskrav: Det är en fördel om du tidigare har arbetat med någon typ av försäljning, t ex på ett telemarketingföretag där du fått in vanan att arbeta med telefonen som redskap. Du hanterar nykundsbearbetning men är också duktig på att bygga relationer och förvalta befintliga kunder. I övrigt är du en van datoranvändare. Har du bara rätt profil så är det inget krav att du har erfarenhet från liknande typ av försäljning.

Personliga egenskaper: Du är en driven person som vill se resultat. Du är affärsinriktad och jobbar alltid mot att få avslut på dina affärer. Du ger ett seriöst intryck och kan skapa förtroende samt bygga relationer. Då tävlingar med generösa priser genomförs löpande så vill vi att du gör allt för att vinna. Vidare är du en serviceinriktad person som är social och som tycker om att träffa kunder. Du har ett positivt och trevligt sätt samt trivs i en ung och driven miljö.

Övrigt: Du har en bra fast grundlön samt en rörlig provisionsdel utan tak. Lönesystemet är mycket förmånligt jmf. med liknande i branschen. Du har en coach som är med dig första månaderna genom hela affärsprocessen tills du är redo att axla försäljningsrollen på egen hand. Du får också en grundlig introduktion samt utbildning via Xerox Sales Academy. Därefter sker utbildningar och certifieringar löpande.

Publiceringsdatum
2012-01-10

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Kontorstid 8-17

Ersättning
Fast lön + rörlig lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-31
Ange följande referens när du ansöker: Account Manager
Ansökan kan skickas till e-postadress: arbetsansokan@docusolution.se

Kontakt
Fredrik Lindström, Vice VD, 08-528 096 00, 070 775 54 50 (Mobil), fredrik.lindstrom@docusolution.se

Företag
DOCUSOLUTION AB

Adress
DOCUSOLUTION AB
Västberga Allé 26
12630 Hägersten

Kontorsadress
Västberga Allé 26
Hägersten

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-52809600
Faxnummer: 08-52809601
E-postadress: info@docusolution.se

Jobbnummer
1124183

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Docusolution AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Docusolution AB: