Account Manager

Dreamlogistics AB / Säljarjobb / Borås
2021-11-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Account Manager" (publicerad 2022-02-16) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dreamlogistics AB i Borås, Göteborg, Habo, Jönköping, Ängelholm eller i hela Sverige

Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vi söker nu en Account Manager som vill vara med och skapa långsiktiga relationer med våra kunder i Borås.

Publiceringsdatum
2021-11-04

Om tjänsten
Som Account Manager arbetar du med våra kunder och skapar så bra förutsättningar som möjligt för en lyckad daglig drift. Våra kunder finns främst i Sverige, men även några utanför.

Uppdraget för teamet består i att vårda och underhålla relationen med våra kunder. Det görs genom uppföljningsmöten där strategier och åtgärdsplaner tas fram som därefter ska genomföras.

Som Account Manager är du även med vid uppstart av nya kunder, kunder som precis signat avtal och valt att arbeta tillsammans med DreamLogistics. Du kommer utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt, med andra ord inget sälj utan istället löpande underhåll. Utöver det kommer du att driva projekt tillsammans med teamet.

Om dig

Vi söker dig som brinner för att bygga och utveckla långsiktiga relationer. Vi ser gärna att du är driven och vill vara med och utveckla hur vi arbetar. Din positiva inställning sprider energi till teamet och bidrar till ett gott samarbete.

Som person tar du egna initiativ och har ett driv med fokus på att nå mål och resultat. Du har ett stort engagemang för att hjälpa kunden på bästa sätt och du ser möjligheter i varje utmaning. För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ och lyhörd gentemot våra kunders behov.

Du har:

• Goda kunskaper i Office-paketet och är flytande i svenska språket (tal och skrift).

• Tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter.

• Tidigare erfarenheter av kundrelationer samt 1-2 års erfarenhet i liknande roll.

• Tidigare erfarenhet av logistik, 3PL-verksamhet, lager eller e-handel.

Praktisk information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor kring tjänsten välkomnas till Jonas Ahlgren, på mail jonas@dreamlogistics.se. Sista ansökningsdag är 20 december.

Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Dreamlogistics AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Dreamlogistics AB (org.nr 556833-0756), http://dreamlogistics.se

Arbetsplats
DreamLogistics

Kontakt
Jonas Ahlgren
jonas@dreamlogistics.se
-

Jobbnummer
6094150

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dreamlogistics AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dreamlogistics AB: