Account Manager 3-partslogistik
Brightpoint Sweden AB / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Brightpoint Sweden AB i Göteborg Ingram Micro Mobility (f.d. BrightPoint) är en global ledare inom distribution av trådlösa enheter och i att tillhandahålla anpassade logistiktjänster inom den trådlösa industrin. Ingram Micro Mobility tillhör Ingram Micro koncernen som har cirka 20 000 anställda globalt med huvudkontoret placerat i St Ana, California USA. Under 2012 hanterade Ingram Micro Mobility cirka 112 miljoner trådlösa enheter globalt! Ingram Micro Mobility har flexibla, kostnadseffektiva och innovativa lösningar inom produktpaktetering, mjukvaru-konfigurering, e-handel och 3:e parts logistik. Vi erbjuder distribution och anpassade tjänster till över 25.000 B2B-kunder över hela världen. Ingram Micro Mobility Sweden är en av de största telecomdistributörerna i Sverige och har huvudkontor i Göteborg, logistikcenter i Borås och ett försäljningskontor i Stockholm. Under 2012 hanterade vi ca 1,5 miljoner mobiltelefoner och ökade antalet anställda till drygt 200 personer
Ingram Micro Mobility söker Account Manager med fokus på tjänsteförsäljning
Ingram Micro Mobility ser stor potential och tillväxt inom tjänsteförsäljning, exempelvis inom eftermarknad, 3:e partslogistik och weblösningar. För att kunna växla ut ordentligt på det, så behöver IMM komplettera sitt försäljningsteam med ytterligare några starka lagspelare, som helt kommer att fokusera på tjänsteförsäljning.
Tjänsten:
Arbetsuppgifterna är i första hand att tillsammans med kundansvarig sälja in, implementera och följa upp IMM's tjänster till befintliga och, till viss del, även nya kunder.
En viktig del är också att aktivt utveckla affären tillsammans med kunden, och att bygga långsiktiga relationer.
Du ansvarar för:
• Att uppnå försäljningsmål för de tjänster som IMM har idag, samt de som inom kort kommer lanseras.
• Att bearbeta befintliga och nya kunder med fokus på tjänster
• Att implementera och följa upp dessa tjänster hos respektive kund
Som person har du egenskaper som:
• Positiv och flexibel
• Noggrann och strukturerad
• Engagerad med hög ansvarskänsla
• Självständigt kunna ta beslut inom ramen för befattningen
Vi tror att du är en proaktiv och drivande problemlösare. Att du är hungrig och vill utvecklas tillsammans med oss. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!
Din erfarenhet:
• flera års dokumenterad framgångsrik erfarenhet från tjänste- eller annan försäljning är ett krav
• duktig på att skapa långsiktiga relationer
• projektledning
• talar och skriver flytande svenska och engelska
• behärskar Office-paketet till fullo
• erfarenhet att arbeta i större affärssystem tex IFS, SAP
• meriterande med tidigare erfarenhet inom telecom eller IT branschen
Vi erbjuder dig
• ett roligt och utmanande arbete med stora möjligheter till utveckling och påverkan
• ett stabilt och tryggt företag
• en roll i en mycket rörlig och spännande bransch
Tjänsten kan vara placerad på vårt kontor i Göteborg eller Stockholm.
Publiceringsdatum2013-11-15Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-12-01
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMattias Johansson, Sales Director
mattias.johansson@iingrammicro.comFöretagBrightPoint Sweden AB
AdressBrightPoint Sweden AB
Falkenbergsgatan 3
41285 Göteborg
Jobbnummer 1704520
Observera att sista ansökningsdag har passerat.